Gravatar

#1 Turrian 12 år siden

Hej

Jeg vil gerne spørge om det er muligt for Filmz at streame oscarshowet(og andre filmshows) via jeres hjemmeside.
Hvad koster det sådan cirka at få lov til at sende oscarshowet?
Er det kun rigtige TV-kanaler der kan få lov til at sende showet? Hvad kræver det af hardware?

Nu hvor TV-signalet er digitalt, MPEG4 osv. er det så muligt at oprette en TV kanal mere? Bare i en periode. I den periode kunne Filmz TV have sin egen TV-kanal og sende oscarshow.

Jeg sidder lidt og drømmer her og kommer med nogle ideer. Er det hele urealistisk eller hvad?

Ved godt at TV2 Film sender oscarshowet, men den kanal kan jeg ikke tage. Derfor ville det være rart med en Pay-per-view mulighed.
Gravatar

#2 MOVIE1000 12 år siden

Turrian (1) skrev:
Hej

Jeg vil gerne spørge om det er muligt for Filmz at streame oscarshowet(og andre filmshows) via jeres hjemmeside.
Hvad koster det sådan cirka at få lov til at sende oscarshowet?
Er det kun rigtige TV-kanaler der kan få lov til at sende showet? Hvad kræver det af hardware?

Nu hvor TV-signalet er digitalt, MPEG4 osv. er det så muligt at oprette en TV kanal mere? Bare i en periode. I den periode kunne Filmz TV have sin egen TV-kanal og sende oscarshow.

Jeg sidder lidt og drømmer her og kommer med nogle ideer. Er det hele urealistisk eller hvad?

Ved godt at TV2 Film sender oscarshowet, men den kanal kan jeg ikke tage. Derfor ville det være rart med en Pay-per-view mulighed.

Enig :)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#3 Slettet Bruger [3487685657] 12 år siden

Det er bestemt ikke urealistisk at streame det via filmz, faktisk er det sikkert et forholdsvis enkelt setup, da det ganske sikkert streames til tv-kanaler mv.

Jeg ser jævnligt programmer via detdér internet, dog ting der er lavet specifikt til at streame og ikke er lavet til tv, men principperne er de samme.

Jeg tror dog økonomi er et ret stort aspekt og hvis det skulle køre rundt, så skulle man betale for det på en eller anden facon. Det er ikke noget jeg har et problem med, da jeg ofte smider 5-10-20 dollars efter en StarCraft-turnering, for at være i stand til at se den i HD, så jeg kunne sagtens smide en 50'er efter sådan et show, bortset fra, at jeg ikke er specielt interesseret i præcis Oscarshowet, men måske andre shows.

Man kunne evt. lave et spin på det og få nogle af folkene bag filmz til at kommentere det, hvilket faktisk heller ikke er en stor teknologisk udfordring. Et par headsets og mixe skidtet ind i streamen, så er man kørende.
Gravatar

#4 chandler75 12 år siden

Så vidt jeg ved, streames det ikke nogen steder på nettet (lovligt) overhovedet, men jeg kan tage fejl...
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#5 Slettet Bruger [3487685657] 12 år siden

chandler75 (4) skrev:
Så vidt jeg ved, streames det ikke nogen steder på nettet (lovligt) overhovedet, men jeg kan tage fejl...

Jep jep, men så vidt jeg kan se, går talen også på at streame det lovligt. :)
Gravatar

#6 chandler75 12 år siden

# 5 Min pointe var, at hvis det ikke streames lovligt nogen steder på nettet overhovedet, er det nok tvivlsomt, at Filmz kunne få rettighederne til at gøre det (selvom det da kunne være cool)... Eller taler vi forbi hinanden? :)
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#7 dyg 12 år siden

Jeg ville elske at se Johan og Søren som Oscar værter fremfor Cayennepeber Steen.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#8 Kruse 12 år siden

dyg (7) skrev:
Jeg ville elske at se Johan og Søren som Oscar værter fremfor Cayennepeber Steen.

+1
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#9 Highland Park 12 år siden

#7: Ja tak, men ikke uden Ole Michelsen og Uffe Buchard!

Hvem er ham cayennepeberet? Jeg har ikke set den danske transmission de sidste mange år.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#10 dyg 12 år siden

Hende.. Paprika Steen skal være vært i år (så jeg en overskrift sige somewhere).
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind

Skriv ny kommentar: