“Harry Potter og Fønixordenen” blev i sin fjerde uge på den danske omsætningsliste slået fra førstepladsen. Og opskriften? En gul familie med 18 års markedsføring gennem tossekassen gemt i bagagen.

Som i USA rykkede familien Simpson med det samme ind på førstepladsen i deres første weekend i biograferne. Desværre foreligger der ikke tal for hvor stor en andel af de 7,3 mio. kr., som filmen har omsat, der stammer fra henholdsvis de engelsk- og de dansksprogede versioner af filmen.

Det ligger dog fast, at “The Simpsons Movie” er den animationsfilm, der har den næstbedste åbningsweekend nogensinde i Danmark. Filmen er kun overgået af “Ice Age 2”. “The Simpsons Movie” fik til gengæld den største fredagsåbning nogensinde for en animationsfilm i Danmark.

“Die Hard 4.0” kæmper stadig en hård kamp for pladserne på listen, og kunne således beholde tredjepladsen fra sidste uge, mens “Du Almægtige, Evan” tog et hårdt omsætningsfald og landede på fjerdepladsen.

“Disturbia” indtog med en begrænset distribution femtepladsen, mens ugens øvrige premierefilm, “Forvarsel”, ikke gjorde noget væsen af sig og landede på 13. pladsen.

I den kommende weekend er der dansk premiere på “Min skøre familie Robinson”, “Half Nelson”, “Kollegiet”, og “Fracture”.

Danske omsætningstal – uge 31/2007:[list]1: ”The Simpsons Movie”:
7.015.216 kr. omsat i denne weekend, premiere.
7.283.925 kr. omsat samlet i Danmark.
119 biografer med 58.951 kr. i gennemsnit.
2: ”Harry Potter og Fønixordenen”:
1.581.163 kr. omsat i denne weekend, -54% i forhold til sidste weekend.
41.146.029 kr. omsat samlet i Danmark.
92 biografer med 17.187 kr. i gennemsnit.
3: ”Die Hard 4.0″:
406.750 kr. omsat i denne i weekend, -50% i forhold til sidste weekend.
22.362.221 kr. omsat samlet i Danmark.
46 biografer med 8.842 kr. i gennemsnit.
4: ”Du Almægtige, Evan”:
328.735 kr. omsat i denne weekend, -67% i forhold til sidste weekend.
2.185.261 kr. omsat samlet i Danmark.
35 biografer med 9.392 kr. i gennemsnit.
5: ”Disturbia”:
220.136 kr. omsat i denne weekend, premiere.
226.519 kr. omsat samlet i Danmark.
15 biografer med 14.676 kr. i gennemsnit.[/list]Forrige | Næste



Vis kommentarer (11)
Gravatar

#1 Lethal Injection 16 år siden

The Simpsons Movie er og blir en fantastisk film:)

Jeg troede at jokesene kun ville handle om spider-pig.. Boy, was I wrong!
Perhaps an attic shall I seek!
Gravatar

#2 ajust 16 år siden

Det er vist længe siden jeg har set hele top 3.. Men nu er det jo også ferie ;D..
Gravatar

#3 filmz-Aras 16 år siden

Harry Potter ligger stadig højt, det må jeg sige... :P
Frodo: "What news of the outside world? Tell me everything".
Gandalf: "Everything? You are far too eager and curious for a hobbit. Most unnatural".
Gravatar

#4 prec 16 år siden

Det kunne være sjovt at vide hvor meget The Simpsons Movie med dansk tale har indtjent, bare for at slå fast at det var en dårlig idé.
Gravatar

#5 filmz-Kragmose 16 år siden

Det er lige før man skulle se den med dansk tale, bare for at se hvor godt eller dårligt de er sluppet fra det :P
Gravatar

#6 Bony 16 år siden

Det var faktisk lige før man skulle se den bare for at sige man havde gjort det. Det må jeg lige tænke over. Øh, nej.
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#7 mar16 16 år siden

har hørt et rygte med at de i københavn inviterede de danske skuespillere til premieren. untagen ham der snakker for homer. enten så turde han ik komme, eller også nåede han bare aldrig derhen...? hvem ved? måske havde nogen fået den fikse ide, at sætte en kæp i hjulet på nordisk film, inden de tænker:HVAD MED AT VI OVERSÆTTER HELE SERIEN OG SENDER DEN PÅ DR?!? DET VILE SLÅ TV3 MED FLERE LÆNGDER!
Gravatar

#8 filmz-trevordewane 16 år siden

Det er alle de der forførdelige folk fra det danske Cartoon Network de har fået til at lægge stemmer, bl.a så er jeg helt sikker på at Lisa's stemme er identisk til Dee-Dee's (dexters lab)
( jeg arbejder i en biograf, har set slutningen på dansk et par gange )
Gravatar

#9 mar16 16 år siden

8# så du har hørt dem? så er der ihvertfald mindst én der har set den
Gravatar

#10 filmz-Anton 16 år siden

Jeg har faktisk også set den med danske stemme. Kæft, hvor var den den dårlig. Alle vitserne gik tabt. For ikke at nævne Barts forfærdelige kvindelige stemme.
Altså, jeg forstår godt at de følger prencipet med at have en kvindlig stemmelægger til Bart som i de amerikanske men den der var valgt var godt nok hæslig.
Marge og Lisa lød næsten ligesom Bart. Det som trevordewane siger med Dee-Dee's stemme det passer faktisk.
Men ligeså slemt er det at høre Homers danske stemme. Manden prøver ikke engang at lave den originale Homers stemme. Nærmere som en lalletumpe med et strøg af Timon (Løvernes Konge). Hæsligt.

Hvorfor jeg så den med danske stemme? Sådan set bare for at høre hvor grimt oversatte stemmer de alle havde... jeg havde dog den set originale først (ville ikke have ødelagt stemningen første gang jeg skulle se den).

Skriv ny kommentar: