Gravatar

#1 ltt 19 år siden

Jeg har først og fremmest oprettet min helt nye profil, for at spørge om dette, da jeg simpelthen ikke kan finde filmen nogen steder. Filmen jeg leder efter er Udenrigskorrespondenten/Haiti Express. Kender nogen af jer til steder hvor den kan købes, lejes, lånes eller bare findes? Har nogen af jer en slidt vhs-kopi i vil låne ud?

Ja jeg vil generelt bare gerne have fat i det. På forhånd tak.
Gravatar

#2 filmz-vassago 19 år siden

Har du prøvet med bibliotekerne?
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#3 ltt 19 år siden

Ja. Den er hverken at finde på Statsbiblioteket i Århus, Kommunebiblioteket, ja ejheller over bibliotek.dk. Medmindre jeg da har gjort noget forkert. Jeg kan heller ikke rigtig finde noget om en evt. distributionskanal. Så det er derfor jeg kommer her. :)

Generelt undrer det mig, at det er så djævelsk svært at få fat i den film, og andre af ham, men ja selvfølgelig er han ikke en bred filmmager, men til uddannelsesbrug burde det da være muligt at finde dem på vhs. Men det er kun enkelte.
Gravatar

#4 filmz-vassago 19 år siden

Måske DFI kan hjælpe dig.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#5 ltt 19 år siden

Ja det kunne være. Jeg kan da prøve at skrive til dem. Tak!
Gravatar

#6 mr gaijin 19 år siden

Hvilket får mig til at tænke på, hvor mange gamle (før 1970) danske film ud over folkekomedierne og Dreyer er der blevet udgivet på DVD? Der må da have været et par danske instruktører i 60'erne, der blev inspireret af Nouvelle Vague, og hvad med dansk film noir?
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#7 ltt 19 år siden

Der kom en bog om danske instruktører gennem årene, den blev anmeldt i forrige udgave af Weekend Avisen af Bo Green Jensen, og omhandler bl.a. dansk film noir, ja den tager sådan set det hele med, også vauge. Den fik virkelig pæne ord med på vejen!
Gravatar

#8 mr gaijin 19 år siden

#7 Det lyder interessant. Den må jeg se at få fat på. Mit kendskab til gamle danske film er særdeles begrænset, og mon ikke det samme gør sig gældende for det meste af resten af befolkningen? Med gammel dansk film tænker de fleste jo Morten Korch, "Far til Fire" og så videre. Der findes også rigtig gode film blandt folkekomedierne, for eksempel "Harry og Kammertjeneren". Men Nordisk Film og de andre selskaber kunne godt tage sig sammen og bringe noget klassisk dansk film ud i æteren. Godt at der i det mindste er fokus på det med denne bog.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#9 lagoni 19 år siden

#1 - jeg mener at kunne huske at ha' set et vhs-bånd med det på mine forældres skole. Ikke et jeg har mulighed for at låne, men vil tro de har lånt det på Amtscentralen. Så det er vist udgivet.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#10 ltt 19 år siden

Du tror ikke det var Leths Haiti Untitled eller Hitchcocks Udenrigskorrespondenten? Hvis ikke så ville jeg sætte jævnt stor pris på, om du på en eller anden måde kunne skaffe en anelse mere info på den? :) På forhånd tak.

Skriv ny kommentar: