Gravatar

#1 filmz-Utyske 15 år siden

Popcorn Hour A-110 m. 1TB Western Digital Green Series harddisk.

Købt i maj måned, derfor stadig ca. 1½ års garanti på og kvittering haves på begge dele.

Alt virker naturligvis perfekt. Skal afhentes enten i Taastrup eller på Østerbro. Nyprisen på begge dele i øjeblikket, er ca. 2200-2300 kr.

Sælges for 1600 kr.

Den understøtter et hav af video- og lydformater, kan streame fra YouTube, netradioer o.s.v. o.s.v. Selv har jeg primært brugt den som musikafspiller og kan give et par tips til hvordan man ændrer brugerfladen, så musik er nemmere at have med at gøre.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#2 filmz-Utyske 15 år siden

Fulde specs kan læses på denne side: http://www.popcornhour.com/onlinestore/index.php?p...
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#3 filmz-Utyske 15 år siden

Lad os prøve at skære en hund af prisen: 1500 kr.
Gravatar

#4 Bony 15 år siden

Hvor meget fylder en almindelig DVD egentligt når man smider den på HDD?
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#5 filmz-Utyske 15 år siden

#4 -

PCH'en kan afspille ISO-images direkte, så hvis du f.eks. bruger DVDShrink, kan du evt. fjerne ekstramateriale, menuer o.s.v., så det kun er billedet og lyden der er tilbage.

En film kan typisk fylde fra omkring 4GB og op til 8-9 stykker, afhængigt af længden, bitrate, lydspor o.s.v.

Det fede ved PCH'en er, at du naturligvis kan afspille disse film med DTS og endda også rip af HD DVD og BD med f.eks. DTS-HD MA, det kræver naturligvis bare at din receiver understøtter det.
Gravatar

#6 Bony 15 år siden

Hold da op, jeg ved slet ikke hvad jeg havde forestillet mig, men min. 4 gb er noget mere end jeg troede de fyldte efter et rip. Så er det nok ikke så interessant alligevel. Det er ellers ret smart.

Men tak for svaret. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#7 Patriarch 15 år siden

Nu spørger jeg måske dumt da det er en ny verden for mig.

1) Hvad kan den her som en PS3 ikke kan?
2) Hvad kan den her som en PC ikke kan?
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#8 Tommy Kristensen 15 år siden

#7: Den kan ikke noget en ny PC ikke kan. Den afspiller stort set alle videoformater og codecs - og virker som en seperat afspiller så du slipper for at skal have startet din PC op, og connected den til TV, forstærker mm. Det betyder også BETYDELIGT mindre strømforbrug.

I forhold til PS3 kan den en del mere - da den netop understøtter det ene og det andet format - og sidst jeg rodede med det, havde PS3 også en max file size pga FAT32 - ikke så anvendeligt når man snakker HD.
Gravatar

#9 McPeter 15 år siden

#8 - men en PS3 kan jo også streame via netværkskabel forbundet til ens PC, så behøver man ikke have det liggende både på PC og PS3. Man installerer bare fx TVersity på ens PC og vælger hvilke musik, billed og video mapper man vil dele og så har man adgang direkte fra sin PS3's XMB menu. Jeg plejer at vise fotos og videoklip til familie og venner på denne måde, samt afspille mp3'er via min PC.

Men det hjælper selvfølgelig ikke på strømniveau. :-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#10 filmz-Utyske 15 år siden

Den kan ikke noget en PC/PS3 ikke kan, som andre skriver.

Men, som skrevet, er strømniveauet MEGET lavere. Den er passivt kølet, så det eneste der kan støje i den, er en evt. harddisk.

Der er direkte og nem adgang til film, YouTube o.s.v. Fjernbetjeningen og UI'et er nemt at have med at gøre og der er ret store muligheder for at gøre det mere personligt, f.eks. mht. musik, som skrevet ovenfor.

Det hele er bygget op omkring linux, så der er ikke problemer med store filer og samtidig kan maskinen benyttes som NAS og bruges i forhold til torrentdownload, hvis man har de behov. Jeg har kun forsøgt det en enkelt gang, men det er ret nemt. Man henter torrent-filen ned på sin computer, smider den over på PCH'en og aktiverer filen på den, så downloader den løs. Og det er jo ganske smart, da den stort set er støjfri, afhængigt af hvilken harddisk man har monteret i, naturligvis.

Og den er langt mindre fysisk end både en PC og en PS3, faktisk fylder den ikke meget mere end en standard DVT-tuner. :)

Skriv ny kommentar: