Sælges, Denon 3910'er, købt i Danmark i januar i år for 8500, hvilket stadig er nyprisen i Danmark. Sælges for 5000.
Er der noget galt med den? Nej, tværtimod. Udover 720p og 1080i upscaling, afspiller den SACD'ere og DVD-Audio så ørerne smelter og det gør den digitalt via Denon Link kabel og ikke via 3 sæt analoge kabler, som normalt.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
#2 Nej! Jeg er gået i tænkeboks! Jeg ved ikke hvad jeg vil, men jeg sælger 3910'eren, så kan det være jeg bestemmer mig :)
#3 Man kan normalt kun afspille SACD'ere via 3 sæt analoge kabler. Denon har dog en aftale med Sony, som sikrer dem, at SACD'ere kan afspilles via deres Denon Link kabel, som giver god kopibeskyttelse. Det er great balls of fire lyd!
Jeg har prøvet både HDMI, coax og optisk output, men lyden er bedre via Denon Link, hvis man har en Denon receiver med Denon Link indgang.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#4: Men DSD kan såvidt jeg ved, da også overføres via iLink eller HDMI(1.2+), og da det jo er digital, burde der ikke være en hørbar forskel, eller en forskel overhovedet?
Man kan vel sagtens afspille SACD'er via de andre udgange - men er så er vel bare ikke digitalt, men et konverteret signel - således at man ikke skal benytte 3 sæt kabler...
Det er af ren nysgerrighed jeg spørger, har aldrig selv rodet med formatet.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
#5 SACD kan ikke overføres via andet end analog eller Denon Link. Jeg har været hele rumlen igennem. Denon Link er den eneste digitale overførsel som virker med SACD.
#7 Hvis du kan vise mig, man kan sætte en SACD skive i og afspille den via HDMI eller iLink, så giver jeg mig, men det har jeg ikke set beskrevet noget steds til dato :) HDMI og iLink giver nemlig ikke tilstrækkelig beskyttelse af SACD formatet, hvorfor Sony ikke giver tilladelse hertil. Det skal isåfald vare et crack af formatet, hvilket jeg ikke mener har været muligt til dato.
Det skulle altså sagtens lade sig gøre. Det står da beskrevet på Wiki, og så har AVS også indlæg derom. Derudover kan man hos flere forhandlere læse derom bl.a.
Tape Connection om deres Yamaha DVDS 2500: "DVDS 2500 er samtidigt forsynet med i-Link udgang. i-Link udgangen giver mulighed for at overføre SACD og DVD-Audio digitalt (f.eks. til RXV 4600)
Teacs Estoteric-P03: Digital signal transfer of DSD signals is now offered with an i.LINK interface, in addition to ESOTERIC's proprietary ES-LINK format
NAD T858: Unlike many Universal Players that convert SACD's DSD format into CD's PCM format, thus defeating the sonic advantage of DSD, separate signal paths for the DVD and SACD audio maintain the highest possible levels of DVD, CD and SACD sound quality. Digital audio outputs for CD and DVD (unless restricted by copy protection) are available in both coaxial, and optical (TosLink) SPDIF formats, as well as I/2 S digital format via the HDMI output ... High speed FET output devices keep all the detail present in high resolution SACD and DVD-Audio formats, perfectly intact.
HDMI.org: Q. Does HDMI support SACD? A. HDMI has supported One Bit Audio format, such as SuperAudio CD's DSD (Direct Stream Digital), since version 1.2 (released in August, 2005). Customers interested in this feature should make sure that their device supports SACD.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
A number of new SACD players have encrypted IEEE 1394 (also called FireWire or i. Link) digital outputs carrying DSD data, and it may be possible to get the raw DSD data from these links. The protection mechanism used is Digital Transmission Content Protection (DTCP), which can be used in "Copy Once" or "Copy Never" modes. It is unlikely, however, that the SACD license agreement rules permit anything but the "Copy Never" mode to be used.
Jeg formoder det er krypteringen med DRM formatet DTCP, som har fået Sony til at give tilladelsen til de andre overførselsmetoder.
Så ja, nu giver jeg mig :)
#1 filmz-Bruce 17 år siden
Er der noget galt med den? Nej, tværtimod. Udover 720p og 1080i upscaling, afspiller den SACD'ere og DVD-Audio så ørerne smelter og det gør den digitalt via Denon Link kabel og ikke via 3 sæt analoge kabler, som normalt.
Audioholics review
Audiphile Audition
Hometheaterhifi
#2 filmz-yoshimura 17 år siden
#3 filmz-vassago 17 år siden
Jeg er ikke helt med - er det ikke rigeligt bare at benytte sig af det coaxiale eller optiske output?
#4 filmz-Bruce 17 år siden
#3 Man kan normalt kun afspille SACD'ere via 3 sæt analoge kabler. Denon har dog en aftale med Sony, som sikrer dem, at SACD'ere kan afspilles via deres Denon Link kabel, som giver god kopibeskyttelse. Det er great balls of fire lyd!
Jeg har prøvet både HDMI, coax og optisk output, men lyden er bedre via Denon Link, hvis man har en Denon receiver med Denon Link indgang.
#5 filmz-vassago 17 år siden
Man kan vel sagtens afspille SACD'er via de andre udgange - men er så er vel bare ikke digitalt, men et konverteret signel - således at man ikke skal benytte 3 sæt kabler...
Det er af ren nysgerrighed jeg spørger, har aldrig selv rodet med formatet.
#6 filmz-Bruce 17 år siden
#7 filmz-vassago 17 år siden
#8 filmz-Bruce 17 år siden
#9 filmz-vassago 17 år siden
Tape Connection om deres Yamaha DVDS 2500:
"DVDS 2500 er samtidigt forsynet med i-Link udgang.
i-Link udgangen giver mulighed for at overføre SACD og DVD-Audio digitalt (f.eks. til RXV 4600)
Teacs Estoteric-P03:
Digital signal transfer of DSD signals is now offered with an i.LINK interface, in addition to ESOTERIC's proprietary ES-LINK format
NAD T858:
Unlike many Universal Players that convert SACD's DSD format into CD's PCM format, thus defeating the sonic advantage of DSD, separate signal paths for the DVD and SACD audio maintain the highest possible levels of DVD, CD and SACD sound quality. Digital audio outputs for CD and DVD (unless restricted by copy protection) are available in both coaxial, and optical (TosLink) SPDIF formats, as well as I/2 S digital format via the HDMI output ... High speed FET output devices keep all the detail present in high resolution SACD and DVD-Audio formats, perfectly intact.
HDMI.org:
Q. Does HDMI support SACD?
A. HDMI has supported One Bit Audio format, such as SuperAudio CD's DSD (Direct Stream Digital), since version 1.2 (released in August, 2005). Customers interested in this feature should make sure that their device supports SACD.
#10 filmz-Bruce 17 år siden
Wiki
A number of new SACD players have encrypted IEEE 1394 (also called FireWire or i. Link) digital outputs carrying DSD data, and it may be possible to get the raw DSD data from these links. The protection mechanism used is Digital Transmission Content Protection (DTCP), which can be used in "Copy Once" or "Copy Never" modes. It is unlikely, however, that the SACD license agreement rules permit anything but the "Copy Never" mode to be used.
Jeg formoder det er krypteringen med DRM formatet DTCP, som har fået Sony til at give tilladelsen til de andre overførselsmetoder.
Så ja, nu giver jeg mig :)