-
"The Bourne Ultimatum"47%
-
"Pirates of the Caribbean: Ved verdens ende"24%
-
"Spider-Man 3"9%
-
Har ikke set nogen af dem5%
-
"Ocean's Thirteen"3%
-
"Saw III"3%
-
"Rush Hour 3"3%
-
"Resident Evil: Extinction"3%
-
"Shrek den Tredje"2%
-
"Jungledyret Hugo - Fræk, flabet og fri"0%
Stemmer i alt: 2492
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#21 BN 16 år siden
Lige et par ord om HVORFOR jeg synes dét:
Det skinner igennem, at de tre LOTR-film er filmet samtidig, idet man den ene dag har optaget scener til 3'eren, derefter til 1'eren og derpå til 2'eren. Resultatet heraf er, at ånden eller den helt særlige stemning er den samme hele vejen igennem trilogien. Historien udvikler og forgrener sig naturligvis, idet stadig nye steder og personer kommer i fokus, og idet historien fra bøgerne følges ret nøje (og kun med mindre afvigelser el. forskelle).
(ADVARSEL: spoilers forude !!!)
De tre film er perfekte. Broderskabets fælles rejse i 1'eren er en spændende 'lige ud ad landevejen'-fortælling, men heldigvis skilles de 8-9 personers veje, så 2'eren ikke bare bliver en gentagelse, men derimod får flere handlingstråde (så vi f.eks. kan få billeder af den igangværende krig og situationen i Rohan og Gondor - noget som der kun refereres til/snakkes om i 1'eren). Og tilsidst i 3'eren samles hovedparten af broderskabet igen, nu blot under nogle helt andre omstændigheder, nemlig i forbindelse med slaget om Middle Earth. Og imens fortsætter Frodo og Sam plus jordens måske grimmeste guide deres rejse mod Dommedagsbjerget. ..... Altsammen i fuld harmoni med Tolkiens bøger.
Jeg kan slet ikke følge dem der siger, at magien fra 1'eren ikke er tilstede i 2'eren og 3'eren, for jeg oplever den hele vejen igennem trilogien.
#22 Skeloboy 16 år siden
Jeg giver dig helt ret, men Shrek er nu ganske underholdende(måske dog ikke nok til at betale 75 kr for en bio-tur)
#23 filmz-Is 16 år siden
Ringenes Herre er uden tvivl den bedste trilogi der er blevet lavet, fordi det er tre film der er utrolig stærke, i forhold til andre trilogier som fx The Godfather - som også er et mesterværk, men 3'eren er svag i forhold til de to første.
At jeg synes at etteren er den bedste.. tja, det er en smagssag, men jeg synes bestemt ikke, at de andre er dårlige. De er også virkelige gode, men bare ikke på højde med etteren, imo. :-)
#24 filmz-Kadann 16 år siden
#25 filmz-Liou 16 år siden
Skal dog også have taget mig sammen til at få set Pirates of the Carribean - ved verdens ende, Shrek den tredje og Ocean´s Thirteen men jeg har bange anelser med dem alle 3... Pirates of the Carribean 2 og Ocean´s Twelve var ikke specielt gode og selvom det ville være synd at sige det om mesterværket Shrek 2 har jeg ikke rigtig hørt noget vildt positiv om 3eren.
#26 filmz-steadi 16 år siden
Imo tog Bourne-trilogien et gevaldigt skridt nedad med 2'eren og Greengrass' irriterende kamerastil. 3'eren gjorde det ikke bedre.
Jeg er dog godt klar over at jeg er i klart undertal med den mening:)
Men det må vel være et tie mellem Oceans 13 og Rush Hour 3.
Hvorfor kan man ikke stemme på "ingen af dem var særligt gode"?:P
#27 filmz-DocDoom 16 år siden
#28 Alex 16 år siden
Spiderman 3. Jeg mener at de film er langt bedre end detn der billige spiderman-værk
Men jeg stemte altså på Bourne Ultimatum. Bourne rules!!!!!
#29 filmz-Erlingur666 16 år siden
#30 moulder666 16 år siden
De andre jeg så kom ikke i nærheden - POTC3 og Shrek 3 var decideret triste mens Resident Evil3 og Oceans 13 faktisk var ganske underholdende, men så heller ikke mere!