• "Abernes planet" (1968)
    49%
  • "Planet of the Apes" (2001)
    27%
  • Kender ikke de abefilm
    22%
  • "Flugten fra Abernes planet" (1971)
    1%
  • "Slaget om Abernes planet" (1973)
    1%
  • "Truslen fra Abernes planet" (1970)
    1%
  • "Oprør på Abernes planet" (1972)
    0%

Stemmer i alt: 1293

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#11 Yoda 18 år siden

Det må bero på en misforståelse, hvis man vælger Burtons fremfor Schaffners!
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#12 lagoni 18 år siden

Af de gamle film har jeg kun set den første, så synes ikke jeg kan stemme (har dog resten på dvd) - har dog hørt de efterfølgende langtfra er så gode som den første. Men vil tro det ville blive den originale, jeg havde - i modsætning til #3 - rimelig svært ved at tage den nye alvorligt :) Syntes dog ikke den avr så slem som alle gør den til, en anden hovedrolleindehaver havde nok hjulpet gevaldigt.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#13 hey now 18 år siden

Nemmeste poll længe: '68
Godspeed into the Mainstream
Gravatar

#14 Riqon 18 år siden

Tim Burtons fortolkning var efter min mening en direkte hån mod klassikeren. Og jeg kan ellers normalt godt lide Burton.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#15 chandler75 18 år siden

Jeg kunne godt lide at aberne var blevet gjort mere "dyriske" i Burtons version - de gryntede, sniffede, osv. I den gamle opførte de sig nærmest bare som mennesker med maske på.

Syntes nu heller ikke filmen var så slem som den var gjort til, selvom jeg stadig får hovedpine over slutningen...
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#16 Æsop9000 18 år siden

Den originale fra 68. Det eneste jeg ikke kunne lide fra Burtons, var slutningen, ellers var den meget fin - bare ikke så god som den originale.
I teorien er der ingen forskel på teori og praksis. I praksis er der
Gravatar

#17 filmz-gofferoffer 18 år siden

Den originale selvfølgelig. Og jeg synes, at Burtons film fortjener at være nederst på listen.
Men at some time are masters of their fates: The fault, dear Brutus, is not in our stars, but in ourselves, that we are the underlings.

#18 18 år siden

15: Jeg er enig i, at de abe-agtige aber var bedre; dragterne ligeså.

Men som helhed stank filmen max. Og hele afslutningen, både
det kedelige slag, samt at navnet på landet CALIMA kom af, at et skilt med teksten 'CAution: LIve aniMAls' havde været delvist dækket af snavs gennem mange, mange år, uden at nogen havde tænkt på at tørre det af i alle disse år, samt den gennemskuelige landing på den abebefolkede jord-verden
var helt ude i hampen.
Gravatar

#19 filmz-Sjølle 18 år siden

Jeg syntes "Planet of the babes" mangler i afstemingen. Den er der ligesom lidt mere "kød" på :-)
Gravatar

#20 Hal60 18 år siden

Klart Abernes planet fra 1968...
When I was a little kid my mother told me not to stare into the sun. So once when I was six, I did.

Skriv ny kommentar: