• "Abernes planet" (1968)
    49%
  • "Planet of the Apes" (2001)
    27%
  • Kender ikke de abefilm
    22%
  • "Flugten fra Abernes planet" (1971)
    1%
  • "Slaget om Abernes planet" (1973)
    1%
  • "Truslen fra Abernes planet" (1970)
    1%
  • "Oprør på Abernes planet" (1972)
    0%

Stemmer i alt: 1293

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#21 Michael Andersen 18 år siden

#15 og #18 Jeg er ked at skulle lyde som en gammel nar, men det med at det er bedre at aberne er mere abetro er imo noget sludder :) Fordi det er jo en yderst vigtig del af 68'erens pointe, at de opfører sig så menneskelige, som de gør i den film. Jeg er enig i at de mere naturtro aber fungerer i Burtons version (fordi den er uden den nævnte pointe - eller mere præcist: uden pointe), men de ville være fuldstændigt ude at trit med evolutionens gang i 68'er-udgaven.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#22 filmz-stian 18 år siden

Næææ..

#23 18 år siden

21: Admin.: Man kan da godt forestille sig, at de har bevaret nogle af deres abetræk trods evolutionen. Kælesdyrshunde drøner da også 10 gange rundt om sig selv, før de lægger sig, fordi de lige skal træde det ikke eksisterende græs fladt.

PS: Du ER en gammel nar! Desværre er jeg ældre endnu.
Gravatar

#24 Michael Andersen 18 år siden

#23 Selv tak :) Nej, ikke i følge filmens
omvendte verden hvor dens aber jo nedstammer fra os, menneskerne. Og derfor giver det ikke meget menig hvis de, som i Burtons version, skulle have så stærke dyriske abetræk der gør, at de f.eks. kan løbe rundt på fire ben og hoppe flere meter op i luften.
Smile, you son of a bitch!

#25 18 år siden

I stand corrected.
Gravatar

#26 maniac 18 år siden

Er du sikker på at aberne i 68-versionen nedstammer fra menneskene? Jeg husker ikke lige noget specifikt der indikerer abernes rødder... Eller jo, i treeren ser vi at aberne nedstammer fra de aber, der rejser tilbage i tiden... Lidt et paradoks.

Men hvis aberne nedstammer fra mennesker, hvorfor er der så stadig racer som chimpanser, gorillaer og orangutanger?

#27 18 år siden

OT: 24/26: Hva' er forskellen på Staff og Admin?
Gravatar

#28 filmz-staermose 18 år siden

Er det 1968 eller 2001 du taler om? Jeg har set dem begge og jeg synes ikke at jeg kan se i nogen af filmene at det skulle hænge sådan sammen.
Gravatar

#29 chandler75 18 år siden

# 27 Der er flere forskelle. Admins sidder i den faste redaktion og har det overordnede ansvar for siden og dens udvikling, kan stilles til ansvar for fadæser, har mulighed for at moderere i indlæg, osv. Disse ting kan staff ikke.

Det er desuden Admins der "hyrer" og kan "fyre" staff (selvom ingen staff endnu er blevet fyret).
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert

#30 18 år siden

Ok, super. Måske Michael A. fyrer Maniac, hvis han ikke giver ham ret ovenfor! ;-)

Skriv ny kommentar: