• Aliens: Det endelige opgør
    41%
  • Alien - den 8. passager
    34%
  • Jeg har ikke set nogen af dem
    6%
  • Jeg kan ikke lide de der "Alien"-film
    5%
  • Alien vs. Predator
    5%
  • Alien³
    4%
  • Alien 4: Genopstandelsen
    3%
  • Aliens vs. Predator: Requiem
    2%

Stemmer i alt: 3040

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#11 Antlion 13 år siden

1. Alien - 5/6
2. Aliens - 3/6
3. Alien³ - 3/6
4. Alien vs. Predator - 2/6

Jeg har ikke set "Alien 4" eller "Aliens vs. Predator: Requiem".
Gravatar

#12 Kruse 13 år siden

Jeg stemte på Aliens, selvom at jeg ligeså godt kunne have stemt på Alien. Det er lang tid siden at jeg så dem sidst, så jeg glæder mig til en gensyn med dem begge, når min Blu-Ray ankommer, da jeg har på fornemmelsen at jeg vil synes bedre om Alien i dag.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#13 Collateral 13 år siden

#8: Den scene du nævner husker jeg som meget animeret, og klodset, men nu er det også længe siden jeg har set filmen. Derudover tror jeg hovedsageligt det er slutningen der forvirrer mig, og får mig til ikke at kunne lide filmen, og for mig nytter det ikke noget at slukke, for filmen er jo stadig ødelagt. Jeg kan ikke vurdere en hel film minus slutningen, og så være tilfreds.

Jeg stemte den oprindelige Alien, fordi den har en fantastisk stemning, som ingen af de senere film har. Aliens er også fed, men den er unægtelig mere action-sci-fi end den er gyser-sci-fi som den første film. Det er der intet galt i, jeg foretrækker bare 1erens stemning når nu jeg skal vælge.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#14 filmz-Ice 13 år siden

Alien er klart den mest stemningsfulde og uhyggelige, mens Aliens er den mest underholdende og den der har størst gensynsværdig. Jeg stemte på den første, da det var den der gav mig det største indtryk.

Top Liste:
1. Alien - 5/6
2. Aliens - 5/6
3. Alien3 - 4/6
4. Alien4 - 3/6

Aliens vs. Predator 1-2 kommer jeg aldrig til at se. :)
Gravatar

#15 filmz-ab 13 år siden

Jeg er nok mest til Camerons version, selvom jeg egentlig også nyder Scott's version. Alien lever meget på sin rolige stemning, selvom den idag slet ikke virker uhyggelig. Det er heller ikke den underholdningsfilm der afspilles så tit hos mig - her får jeg mere glæde af Aliens.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#16 KVASAR 13 år siden

Det er ikke så kompliceret !!!

● "Alien" - Fordi Ridley Scott's kan gyse!
● "Aliens" - Fordi James Cameron's har den coole action!

Personligt virker disse to mesterværker uadskillelige og set samlet er de bedre end hver for sig.
AVATAR A James Cameron Film - Total $2.782.206.970 Worldwide
Gravatar

#17 Collateral 13 år siden

#16: Det tror jeg ikke der er mange som er uenige i, men problemet er at der her skal stemmes på en film, så derfor skal folk vælge om de foretrækker at gyse eller den "coole action."
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#18 KVASAR 13 år siden

I må undskylde, jeg overså de andre!

#17 . . . Collateral

Ja, det er lige så let som en afstemning om, "pest" eller "kolera"! ... ;o)

AVATAR A James Cameron Film - Total $2.782.206.970 Worldwide
Gravatar

#19 filmz-ab 13 år siden

#17

Derfor må det blive den coole action, når gyset ikke er tilstede?
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#20 Collateral 13 år siden

#19: Hvis man ikke mener at gyset er til stede. Gyset i "Alien" er som gyset i "Jaws" mere stemningsbetonet end det er chokbetonet, så hvis ens definition af gys er chok, så er der måske ikke, men i mine øjne er der massere af gys i "Alien."
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone

Skriv ny kommentar: