• Aliens: Det endelige opgør
    41%
  • Alien - den 8. passager
    34%
  • Jeg har ikke set nogen af dem
    6%
  • Jeg kan ikke lide de der "Alien"-film
    5%
  • Alien vs. Predator
    5%
  • Alien³
    4%
  • Alien 4: Genopstandelsen
    3%
  • Aliens vs. Predator: Requiem
    2%

Stemmer i alt: 3040

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#31 Lawman. 14 år siden

Min liste:

Aliens
Alien
Alien 3
Alien 4
AvP Requiem
AvP

Aliens ligger nr. 1 fordi den som flere siger har bedst gensynsværdi. Det er vitterligt en fed actionfilm, som jeg altid kommer til at sidde og glo på, hver gang de viser den på tv2.

Det er dog rigtig lang tid siden jeg har set både Alien og Alien 3, så de skal nok snart ses igen.
Alien 4 har jeg set flere gange, da jeg synes den tit er er blevet vist i fjerneren. Er dog lidt usikker på om Alien 4 har fortjent 4. pladsen frem for AvP2, da jeg synes det var en underholdende, omend ret hjernedød actionfilm. Det kan være jeg skal se hele skidtet igen snart!
Dog ikke AvP 1 - den skal jeg aldrig se igen, og den rykker sig aldrig ud af flækken! Det skulle da lige være nedad til en 7/8 plads når de to nye Alien-film udkommer:)
Gravatar

#32 Silver666 14 år siden

ALIENS
qote Newt 'my mommy always said there arent any monsters, but there are..'
Gravatar

#33 Lord Beef Jerky 14 år siden

Hver gang der bliver lavet en Alien-film, er den lige en anelse svagere end den sidste i mine øjne... så derfor er Alien den bedste =)

Alien - 6/6
Aliens - 5.5/6
Alien3 - 4/6
Alien 4 - 2/6
Alien Vs. Predator - 1.5/6
Alien Vs. Predator 2 - 1/6
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#34 Moog 14 år siden

#25 Se lige Alien3 igen, den har efter min mening også en berettiget eksistens. Resten er noget bras.
Gravatar

#35 MuManden 14 år siden

#34 - Vel og mærke kun directors cut udgaven.
http://profiles.us.playstation.com/playstation/psn/profiles/MuManden
Gravatar

#36 Æsop9000 14 år siden

Personligt synes jeg at 1eren og 2eren er lige gode, men 2eren har mest "rewatch value", så min stemme gik til den.
I teorien er der ingen forskel på teori og praksis. I praksis er der
Gravatar

#37 Bobby Singer 14 år siden

"Aliens: Det endelige opgør", tæt forfulgt af den sublime "Alien". "Alien³" er lige en tand bedre end "Alien: Resurrection", som jeg husker som decideret elendig!

Glæder mig til min Blu-ray boks ankommer.

Egentlig kunne jeg ligeså godt have stemt på "Alien" istedet for "Aliens", men det er sgu svært at vælge, når man har med to så gode film som disse at gøre.

Nogle dage er "Alien" bedst, andre dage er "Aliens" bedst. :)
Idjit
Gravatar

#38 KVASAR 14 år siden

#37 . . . The_Krip_Keeper

Får den amerikanske "Alien Anthology" Blu-ray meget meget snart! ... ;o)
AVATAR A James Cameron Film - Total $2.782.206.970 Worldwide
Gravatar

#39 BN 14 år siden

Moog (34) skrev:
#25 Se lige Alien3 igen, den har efter min mening også en berettiget eksistens. Resten er noget bras.

Tak for din anbefaling. Men nej tak. Der er så meget i vejen med 'Alien3', at den for mig står som et både overflødigt og misforstået fejlskud.

For det første var det slet ikke nødvendigt med en fortsættelse, og 'Alien'-konceptet var i det lange løb for tyndt til at bære så mange film. Det blev jo lynhurtigt den samme opskrift hver gang: eneren, den bedrevidende Ripley, sammen med gruppen, en (til at begynde med) intetanende skare mennesker, der ikke forstår hendes advarsler om uhyrets farlighed. ... Næh, 'Aliens' var den perfekte afslutning på historien.

For det andet har 'Alien3' slet ikke samme tone eller stemning som de to første, hvilket gør at jeg føler mig hensat til et andet univers. Det har nok bl.a. noget at gøre med, at fangernes religiøsitet får én til at føle sig hensat til middelalderens Europa snarere end en fremmed planet i det ydre rum.

For det tredje er plottet for løst, og den intense følelse af spænding og usikkerhed, der blev opbygget i de to første film, er slet ikke til stede her på samme måde.

For det fjerde kan jeg ikke acceptere den letkøbte måde hvorpå karakterne Newt og Hicks er blevet skrevet ud af filmen få øjeblikke efter filmens start. Det er da vist det man kan kalde en overspringshandling! Ligeledes reduceres den i 'Aliens' ellers så vigtige og hjælpsomme robot Bishop også til en ligegyldig baggrundsfigur.

MuManden (35) skrev:
#34 - Vel og mærke kun directors cut udgaven.

Jeg har godt læst om disse ændringer, og jeg må sige, at de ikke gør nogen positiv forskel for mig.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#40 LasseUk 14 år siden

Alien - uden tvivl den bedste i serien, og desuden én af de mest stemningsfulde film i historien.
Aliens - en fantastisk underholdende, og nytænkende toer, og længe min favorit.
Alien 3 - faktisk en udmærket film i sig selv, bare ikke når man sammenligner med 1 og 2.
Alien Resurrection - bare ikke en særlig god film.
AvP. - bare usansynlig ringe.
AvP 2 - faktisk endnu dårligere end den første.
"At last we meet for the first time, for the last time"

Skriv ny kommentar: