• Aliens: Det endelige opgør
    41%
  • Alien - den 8. passager
    34%
  • Jeg har ikke set nogen af dem
    6%
  • Jeg kan ikke lide de der "Alien"-film
    5%
  • Alien vs. Predator
    5%
  • Alien³
    4%
  • Alien 4: Genopstandelsen
    3%
  • Aliens vs. Predator: Requiem
    2%

Stemmer i alt: 3040

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#41 StarWarsFanTHX11384Eb 14 år siden

Jeg stemte "Alien - den 8. passager".
Den er langsom, men også meget god på samtidig. Ligesom "Rumrejsen: År 2001"
Gravatar

#42 Michael Andersen 14 år siden

Jeg har godt læst om disse ændringer, og jeg må sige, at det ikke gør nogen forskel for mig.

Det kan jeg godt lide ved dig. Du behøver bare at læse om en film for at vide at den stinker ;P

"Assembly Cut" gjorde en stor forskel for mig. Biografversionen brød jeg mig ikke meget om, men den udvidede version er en anden sag. Forlængede versioner tit ret so-so, men den her udfylder en del huller og giver filmen noget mere liv. Der er mere karaktertegning osv.

Du vil jo nok stadig have nogle af de samme problemer med den, men "Alien³ - The Assembly Cut" er i hvert fald en mere helstøbt og bedre film end "Alien³" ;)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#43 RasmusFL 14 år siden

Som flere af Camerons film synes jeg 'Aliens' er en smule for proppet og virker for ivrig i at få alt, altså ALT, med. Alle scenarier med aliens og marines med store overarme bliver høvlet igennem. Det er en fremragende film med højt tempo og intensitet (og stærke billeder), men ikke et mesterværk pga. denne tendens.

Den første film er for mig en, jeg langt hellere vil vende tilbage til. Den udnytter på alle måder sit forholdsvis simple potentiale uden at virke overstadig. Man hungrer efter mere. En mesterlig film, der holder sig tilbage og går 'all in' på de helt rigtige tidspunkter.
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#44 BN 14 år siden

Michael Andersen (42) skrev:
Det kan jeg godt lide ved dig. Du behøver bare at læse om en film for at vide at den stinker ;P

Hvad snakker du om? Jeg HAR rent faktisk set 'Alien3'. Dens grundpræmisser irriterede mig frygteligt, og eftersom der ikke er lavet om på disse i 'Assembly Cut', er der ikke ændringer nok til at gøre filmen væsentligt anderledes. Jeg savnede ikke karaktertegning - jeg savnede en berettigelse for en fortsættelse, og jeg savnede stemningen fra de to første film. Og at man i slutningen på 'Asssembly Cut'
ikke ser et Alien-monster kravle ud af Ripleys mave eller brystkasse
ser jeg som en decideret svaghed, når nu de alligevel havde besluttet at
tage livet af hende.

http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#45 BN 14 år siden

RasmusFL (43) skrev:
Alle scenarier med aliens og marines med store overarme bliver høvlet igennem. Det er en fremragende film med højt tempo og intensitet (og stærke billeder), men ikke et mesterværk pga. denne tendens.

Jeg har aldrig forstået dette kritikpunkt. Hele pointen med "de store overarme" er jo at se disse "marines" blive forvandlet til en samling panikslagne bangebukse, der er ved at gøre i bukserne af skræk, da de står overfor uhyrerne.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#46 Michael Andersen 14 år siden

#44 Om den version du kun har læst om.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#47 Mark Malmstrøm 14 år siden

Batsy (28) skrev:
23#
Alien, har stemmning, uhygge og en rigtig dukke føre inde i dragten som gør alien liv agtig og bedere skuespil.

ved squ ikke lige hvor livagtig mondteret er i ALIEN - efter at have set forlænget version (som ikke findes på dvd) så synes jeg det er svært at tage den seriøst mere.

har du set den forlænget version ?
Gravatar

#48 Mark Malmstrøm 14 år siden

BN (44) skrev:
jeg savnede en berettigelse for en fortsættelse

se rulleteksterne på ALIENS EXTENDED og lyt til ægget der åbner sig
Gravatar

#49 Åkepool 14 år siden

1. Aliens.
2. Alien³.
3. Alien.
4. Alien: Resurrection.
5. AvP.
6. AvP2

Foeller (5) skrev:
Det er ret pinligt. Jeg har ikke set nogen af dem... Jeg ved dog godt, at jeg skal til at komme i gang. :)

Og det kan kun gå for langsomt.

Batsy (28) skrev:
3'eren er værre fordi den er kedelig og ikke har stemmning og især for den grimme Computer alien hund/ko.

Say what! Og say endnu mere what!!!
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#50 MuManden 14 år siden

Du må undskylde BN, men jeg forstår det altså også sådan, at du kun har set biografudgaven og så læst om ændringerne i den forlængede udgave.
http://profiles.us.playstation.com/playstation/psn/profiles/MuManden

Skriv ny kommentar: