• Aliens: Det endelige opgør
    41%
  • Alien - den 8. passager
    34%
  • Jeg har ikke set nogen af dem
    6%
  • Jeg kan ikke lide de der "Alien"-film
    5%
  • Alien vs. Predator
    5%
  • Alien³
    4%
  • Alien 4: Genopstandelsen
    3%
  • Aliens vs. Predator: Requiem
    2%

Stemmer i alt: 3040

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#71 filmz-ab 14 år siden

T-bird (70) skrev:
og så er det den uhyggeligste film jeg nogensinde har set.

bøh!!

Håber ikke du døde af chok :-)
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#72 Sweetiebellefan 14 år siden

Alien - 5/6
Aliens - 5/6
Alien Vs Predator - 4/6
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#73 Thomsen 14 år siden

ALIEN er efter min mening en af de bedste skrækfilm nogensinde. Den har kun ét eneste dårligt klip - ellers er den et studie i perfektion: delvis improviseret skuespil, fotografering og ikke mindst noget af filmhistoriens bedste scenografi.

ALIENS er tæt på, og jeg bedømmer da også begge to som 6/6. Men skal jeg absolut vælge mellem dem, så trækker Camerons svulstige tilgang lidt ned for mig i forhold til Scotts less-is-more æstetik, som jeg mere holder af.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#74 IK 14 år siden

T-bird (70) skrev:
den uhyggeligste film jeg nogensinde har set.

C'mon. Det kan godt være at Alien var mega uhyggelig i sin tid, men det er den altså bare ikke mere. Filmen er virkelig stemningsfættet og flot, men en film som fx Exorcisten slår Alien med flere længder - især hvad angår uhygge.
Gravatar

#75 Thomsen 14 år siden

C'mon. Det kan godt være at Eksorcisten var mega uhyggelig i sin tid, men det er den altså bare ikke mere. Filmen er virkelig stemningsfættet og flot, men en film som fx Alien slår Eksorcisten med flere længder - især hvad angår uhygge.

See what I did there?
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#76 Collateral 14 år siden

#75: Jeg har faktisk ikke ser Exorcisten endnu, men har planer om at se den meget snart.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#77 Lord Beef Jerky 14 år siden

#75 Haha, skulle faktisk lige til at sige det samme =)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#78 filmz-jonasgr 14 år siden

Jeg tænker mere over, hvorledes det kunne lykkedes producenten at lave en film som "The Exorcist" tilbage i, var det, 1973.

Alene en sætning som "let Jesus fuck you" ville sgu få de fleste i USA i dag til at klage i kor.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#79 IK 14 år siden

I didnt see that coming! :)
Gravatar

#80 Thomsen 14 år siden

#78 - God pointe! Det skyldes sandsynligvis, at de herskende moralske normer i nutidens amerikansk film først slog igennem i 1980erne, da "the moral majority" dukkede op på den politiske scene i USA, og Reagan blev valgt som præsident.

I slutningen af 1960erne og ind i 1970erne var der forholdsvis frit slag, fordi den såkaldte "Hays code" (et normsæt for filmproduktion) afgik ved døden, og MPAA's ratingsystem endnu ikke var så magtfuldt, som det er i dag.

Skriv ny kommentar: