• "American History X"
    44%
  • "American Beauty"
    26%
  • "American Pie 1-3"
    13%
  • "American Psycho"
    8%
  • Anden "American..." film
    3%
  • "American Graffitti"
    3%
  • "American Tail: Rejsen til Amerika"
    2%
  • "American Splendor"
    1%

Stemmer i alt: 1565

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#11 filmz-Narniabæver 18 år siden

Rejsen Til Amerika
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#12 Riqon 18 år siden

#9 Ja, der kom du mig i forkøbet, er temmelig enig. Edward Nortons skuespillertalent til trods, så finder jeg hans karakters personlige udvikling meget utroværdig.

Den ledeste voldpsykopat af et skinhead (at dømme ud fra inledningen, hvor han flækker en negers hoved) kommer i fængsel, blir ven med en neger (what?), blir bollet en enkelt gang bagi - og er derefter verdens rareste og mest fornuftige fyr!

Valgte derfor American Psycho, der rent psykologisk faktisk har meget mere kød på sig.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#13 Patriarch 18 år siden

Ang. American history X... Så er den sublim på så mange områder. Fotograferingen, musikken, skuespillet... mesterligt.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#14 akerman 18 år siden

Synes netop AHX fungerer pga nortons sublime skuespil, men AB er alligevel den bedre film.

Plus man ser Mena Suvaris patter.
Gravatar

#15 smilemirabell 18 år siden

Den var svær.. det blev "American History X", men ville gerne have stemt på "American Psycho", og "American Beauty" også..
Ja, jeg er ordblind - ved det godt.
Gravatar

#16 Ash 18 år siden

Også American Beauty herfra, mens Michael Dudikoff smukt redder American Ninja en overbevisende 2. plads...

#13 Synes sublim er store ord at bruge om fotograferingen, for selv om der er gode indstillinger og flotte billeder, så er der altså også en del sjusk, f.eks.kan man se skygger fra kameramanden i basketballkampen, og i en scene med rektoren (eller hvad han nu er) kan man se mikrofonen genspejle sig i glasset bag hans hovede, og hvis ikke jeg husker helt forkert, så er den enkelte gange også inde i selve billedet. Det er ikke sublimt!

Men ellers en rigtig fed film!
Gravatar

#17 Patriarch 18 år siden

#16 fair nok...

ikke i detaljen så. Men rent æstetisk, er det mesterligt.
Gravatar

#18 MouseMickey 18 år siden

American Beauty.. Kunne lige å godt havde stemt American history X... Men American Psycho er også nice...

han bliver jo heller ikke venner med negeren fra den ene dag til den anden men over længere tid folk kan jo godt ændre sig.. han har jo været normal engang han bliver jo først vold psykpat for alvor da faren dør
Nikko was easy. Now it's your turn. One night you'll close your eyes, and when they open I'll be there. It'll be time to die
Gravatar

#19 davenport 18 år siden

Ang X:
Hvis man har lidt indblik i nynazismen, ved man at dette aldrig kunne lade sig gøre. Det er jo ikke bare et let had,, det er en grundlæggende holdning og en kultur, og jeg tror ikke man får sådan en karl til at holde af andre end ariere.
Jeg synes den er alt alt for amerikansk. Skuespillet kan ikke anfægtes, men det hjælper lige lidt, når man klasker sig på hovedet og har en vammel sukkersmag i munden.

Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#20 Patriarch 18 år siden

Nortons karakter beskrives dog også som ret intelligent, og rationel når det kommer over ham. Han slår mig som typen der på sigt godt kan overbevises af argumenterne. Han er jo netop ikke som det andet white trash som han leder.

Skriv ny kommentar: