• The Dark Knight
    53%
  • The Dark Knight Rises
    19%
  • Batman Begins
    12%
  • Batman (1989)
    6%
  • Batman Returns
    3%
  • Batman: Mask of the Phantasm
    2%
  • Jeg kan ikke lide Batman-film
    2%
  • Batman & Robin
    1%
  • Batman: The Movie (1966)
    1%
  • Batman Forever
    1%

Stemmer i alt: 1539

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#31 frede5897 12 år siden

Det er sku svært at vælge mellem TDK og TDKR... Men det bliver TDKR herfra.
Gravatar

#32 Business Monkey 12 år siden

For mig er Mask of The Phantasm, The Dark Knight og Batman Returns de eneste batman film jeg kan kalde ordenligt lavet. Alle andre fejler grusomt i dårligt skrevne manuskripter med irriterende plottwists, eller kedelige dramaer med alt for uinteressante karakterer.

Er især skuffet over TDKR, idet den var så forudsigeligt, og på ingen måde gjorde noget ud af at gå ordentligt ind i karaktererne, alt fra 'lad-mig-forklare-de-uopfindsomme-roller-og-plotdevices-indirekte-gennem-denne-dårligt-skrevne-dialog' i begyndelsen til de dybt forudsigelige og karaktermæssigt uvæsentlige plottwists i slutningen. Batman: The Movie, Batman (1989), Batman Forever og Batman & Robin er mere tilforladelige i deres, alligevel farverigt etablerede univers end TDKR, der påstår det hele er så alvorligt, og så ikke leverer en følelsesmæssig alvor og dybsindighed i sit univers ligesom TDK formåede så godt at gøre.
Gravatar

#33 Benway 12 år siden

Det må blive "Batman Begins". "The Dark Knight" er også en fin film, men for mig er "Batman Begins" en bedre, strammere og i det hele taget mere velfortalt historie.

"The Dark Knight Rises" er jeg ikke så begejstret for, men til gengæld synes jeg faktisk, at Burtons "Batman Returns" er ret så undervurderet. Det er en grum nihilistisk fortælling med nogle skurke, man er lige på nippet til at holde mere med end helten.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."

Skriv ny kommentar: