-
The Dark Knight53%
-
The Dark Knight Rises19%
-
Batman Begins12%
-
Batman (1989)6%
-
Batman Returns3%
-
Batman: Mask of the Phantasm2%
-
Jeg kan ikke lide Batman-film2%
-
Batman & Robin1%
-
Batman: The Movie (1966)1%
-
Batman Forever1%
Stemmer i alt: 1539
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#11 Zombi 12 år siden
1. Batman: Mask of the Phantasm - 10/10
2. Batman Returns - 8/10
3. Batman Begins - 8/10
4. The Dark Knight - 7/10
5. Batman (1989) - 6/10
6. The Dark Knight Rises - 6/10
Nolan's trilogi siger mig mindre og mindre desto mere jeg tænker over det.
#12 Kruse 12 år siden
#13 MOVIE1000 12 år siden
Fordi, vi ser Batman tage en skurk af gangen, det han mangler her er tiden til at redde alle. Og det gør at jeg føler at han er mest presset i denne her film, men også bare stemningen og stilen minder mest om TAS af de 3 film i trilogien. Og en af de få film hvor man kan nyde action scenerne og se hvad der rent faktisk sker.
The Dark Knight
Batman Begins
Batman: Mask of the Phantasm
Batman
Batman Returns
Batman: Gothams knight
The Dark Knight rises
Batman Forever
Batman & Robin
Batman the movie
#14 Lord Beef Jerky 12 år siden
#15 qel-droma 12 år siden
I the dark knight syntes jeg dog at det virker bedst og jeg kan godt lide hele den unstoppable force/immoveable objekt tematik der kører mellem Batman (her tænker jeg ikke Bruce Wayne, for han er en skygge af sig selv i alle Nolan's film) og Joker.
The Dark Knight
Batman: Mask of the Phantasm
Batman
Batman Begins
The Dark Knight Rises
Batman Returns
Batman Forever
Batman: Gotham Knight
Batman & Robin
Har ikke set Batman: The movie i mange år, så den lader vi stå uden for vurderingen i denne omgang.
#16 Richard Burton 12 år siden
#17 BN 12 år siden
Tim Burtons to Batman-film har efterhånden kun filmhistorisk interesse, da Nolan har gjort alting bedre i sin fortolkning af figuren og universet.
Resten af filmene på listen er ikke værd at tale om.
#18 Twister 12 år siden
Ikke enig. Burtons fortolkning af Gotham city er langt bedre end Nolans alt for pæne og modernistiske byvision. Nolans by mangler i den grad stemning og atmosfære (dette specielt i de to sidste batman film hvor Gotham city minder om enhver anden storby --> den har ingen identitet der adskiller den fra andre storbyer), noget som Burtons film gør fremragende.
Derudover synes jeg faktisk at Keaton er en væsentlig bedre Batman (surface-quality mæssigt). Keatons kostume er langt mere dynamisk mørkt og stemningsfyldt i kontrast til Bales kostume der hindrer hans bevægelser under kampscener og hans maske der overhovedet ikke ser rigtig ud. Og så er der selvfølgelig stemmen, hvor Bales figur er alt for overspillet imens keaton virker naturligt frygtindgydende. Derudover har Keaton simpelthen et fantastisk udtryk i sine øjne når han bærer masken, imens Bale til tider bare ser lidt tåbelig ud.
Efter min mening er der flere ting som Burtons film gør væsentligt bedre end Nolans.
Når det så er sagt falder min stemme nok på The Dark Knight som den bedste Batman film. Mens Burtons Batman kommer stærkt bagefter.
#19 BN 12 år siden
Well ... jeg er uenig i enhver henseende.
I øvrigt forstår jeg ikke, at 'The Dark Knight' får din stemme, når du bedre kan lide Burtons udgave af selve Batman og byen Gotham. Og da slet ikke, når du skriver: "Efter min mening er der flere ting som Burtons film gør væsentligt bedre end Nolans."
#20 Kruse 12 år siden