• The Dark Knight
    53%
  • The Dark Knight Rises
    19%
  • Batman Begins
    12%
  • Batman (1989)
    6%
  • Batman Returns
    3%
  • Batman: Mask of the Phantasm
    2%
  • Jeg kan ikke lide Batman-film
    2%
  • Batman & Robin
    1%
  • Batman: The Movie (1966)
    1%
  • Batman Forever
    1%

Stemmer i alt: 1539

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#21 Batsy 12 år siden

Synes at Gotham i the dark knight rises, mindede lidt mere om Gotham, savner dog stadig lidt den visuelle del fra Begins :/
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#22 BN 12 år siden

Kruse (20) skrev:
#19: Men er plot og narrativ ikke vigtigere ingredienser?(Som jeg må gå ud fra at Twister foretrækker i "The Dark Knight"). Samt at han måske også mener at antagonisten er bedre og mere interessant. Der er i hvert fald oftest det der hos mig har størst betydning for en films helhed.

Twister skriver, at "der er flere ting som Burtons film gør væsentligt bedre end Nolans". Jeg er ikke klar over, om HVOR MANGE ting og nøjagtigt hvilke ting, han tænker på, udover at Keaton er en bedre Batman og Gotham bedre i Burtons vision. Sigter "flere ting" kun til disse 2 ting, eller hvilke andre ting er der tale om?

Klogere bliver jeg hellere ikke, når Twister uddyber, hvad Burtons to film gør bedst, men ikke uddyber, hvorfor 'The Dark Knight' er den bedste Batman-film. Du, Kruse, GÆTTER så på, at det er plot og narrativ og Jokeren, der gør 'The Dark Knight' til den bedste film. Måske har du ret - det må Twister lige bekræfte.

Jeg for mit vedkommende ville aldrig udpege en Batman-film som den bedste, hvis selveste Batman-figuren ikke var fuldt tilfredsstillende, eftersom det for mig er ham - og ikke skurkene - der er mest interessant. (Det er Batman/Bruce-karakteren der skaber mit følelsesmæssige engagement og min interesse i de konflikter, der skildres. Skurkene er kun modspillere.)

Miochael Keaton var god, men Bale er væsentligt bedre. Jeg er ikke specielt tilhænger af Bale som skuespiller, men her er han fantastisk, ligesom han også var det i 'Empire of the Sun'.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#23 Kruse 12 år siden

#22: Jeg bider bare mærke i at han kun specifikt nævner byen og hovedrollen, og selvom at de bestemt ofte er enormt vigtige, så er plot og narrativ vigtigere for mig personligt, så det påvirker også hvordan jeg læser Twisters indlæg. Og flere ting, kan sagtens refererer til mindre dele, som nemt kan blive overtrumfet hvis den anden film gør nogle vigtigere ting bedre.

Og jeg rangerer "The Dark Knight" stort set ligeså højt som "Batman Begins"(nok lige under), og det er på trods af at jeg ikke synes at Batman-figuren er særligt interessant i "The Dark Knight"(og det samme kan siges om byen Gotham). Der er simpelthen nok af andre kvaliteter der hiver den derop.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#24 BN 12 år siden

Kruse (23) skrev:
på trods af at jeg ikke synes at Batman-figuren er særligt interessant i "The Dark Knight"

Lige før jeg så 'The Dark Knight Rises' anden gang, genså jeg 'Batman Begins' og 'The Dark Knight' på dvd herhjemme.

Jeg ser 'The Dark Knight' som mellemstykket. 'Batman Begins' har den stærke, personlige og følelsesladede historie om Bruce Wayne/Batman. Efter at have overværet hans personlige historie, virker det naturligt, ja, oplagt at lade denne historie træde i baggrunden i 'The Dark Knight' til fordel for en mere rendyrket "Batman jager forbrydere"-historie, hvorpå man så igen får fokus på Batman/Bruce Waynes personlige historie i 'The Dark Knight Rises', idet han her er en desillusioneret herre, der er holdt op med at leve livet, og som kommer ud for en af sit livs hårdeste prøvelser gennem mødet med Bane.

Selvom 'The Dark Knight' ikke helt har (og heller ikke tilstræber at have) den følelsesmæssige styrke, man finder i 'Batman Begins, så er det dog helt klart scenerne med Batman i aktion, der for mig er de allerbedste; eksempelvis når Batman
som følge af raseri og desperation mister besindelsen og tæver en anholdt person (Jokeren), når han viser en gruppe Batman-wannabees, hvordan den ægte vare klarer ærterne, når han bortfører en asiatisk forretningsmand, eller når han drøner gennem gaderne på sin bil/motorcykel.
... Såfor mig er Batman-figuren derfor i sidste ende stadig den mest interessante i figur i 'The Dark Knight', uanset Heath Ledgers enestående præstation som Jokeren.
Gravatar

#25 S.S 12 år siden

The Dark knight med flere tusind meter;)
Gravatar

#26 Twister 12 år siden

BN (19) skrev:
I øvrigt forstår jeg ikke, at 'The Dark Knight' får din stemme, når du bedre kan lide Burtons udgave af selve Batman og byen Gotham. Og da slet ikke, når du skriver: "Efter min mening er der flere ting som Burtons film gør væsentligt bedre end Nolans."

Kruse (20) skrev:
#19: Men er plot og narrativ ikke vigtigere ingredienser?(Som jeg må gå ud fra at Twister foretrækker i "The Dark Knight"). Samt at han måske også mener at antagonisten er bedre og mere interessant. Der er i hvert fald oftest det der hos mig har størst betydning for en films helhed.

Kruse rammer sømmet på hovedet her :) The Dark Knight har en bedre historie, en mere interessant og velspillet antagonist (og mere velspillede biroller) og et fantastisk manuskript der byder på mange dybsindige øjeblikke.
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#27 Twister 12 år siden

Kruse (23) skrev:
Og flere ting, kan sagtens refererer til mindre dele, som nemt kan blive overtrumfet hvis den anden film gør nogle vigtigere ting bedre.

aaaand right again. Nemt nok at forklare mit svar når du nærmest har gjort det i forvejen ;)
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#28 BN 12 år siden

Twister (27) skrev:
aaaand right again. Nemt nok at forklare mit svar når du nærmest har gjort det i forvejen ;)

Tak for bekræftelsen. :-)

Og jeg er ganske enig i de positive punkter, du nævner i forhold til 'The Dark Knight'.
Gravatar

#29 Aggeri 12 år siden

Batman Begins fik sgu min stemme som den bedste film, den startede det hele, introducerede os til et fantastisk univers på glimrende vis, og den står stærkest i hele serien med 2'eren lige i hælene.

Det er et box set som jeg glæder mig til at få fat i :-)
Gravatar

#30 kisame 12 år siden

stemte Batman Begins.

Skriv ny kommentar: