-
Jeg kender ikke hans film70%
-
Den sidste kejser15%
-
19004%
-
The Dreamers3%
-
Lille Buddha2%
-
Sidste tango i Paris2%
-
Medløberen1%
-
La Luna1%
-
Under himlens dække1%
-
Forførende skønhed0%
-
Anden film0%
Stemmer i alt: 511
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#31 Antlion 15 år siden
Jeg har svært ved at se hvordan, at éns begrænsede filmhorisont skulle kunne undskyldes med, at man er ung?
Jeg tror da, at du finder ligeså mange voksne filminteresserede der ikke har stiftet bekendtskab med Bergman, Bertolucci, Bresson, Buñuel, De Sica, Dreyer, Fassbinder, Fellini, Ford, Godard, Kieslowski, Kurosawa, Mizoguchi, Renoir, Tarkovsky... og alle de andre store koryfæer!
#32 kasperfmn 15 år siden
#31 Hvor undskylder jeg min begrænsede filmhorisont med at jeg er ung? Jeg undskylder ikke for noget som helst, på noget tidspunkt, så lad venligst vær med at bruge den anklagende tone overfor mig, som er fuldstændig uberettiget.
#33 BN 15 år siden
Når man skriver noget i en diskussionstråd, kan man sommetider - gennem noget af det man skriver - sætte gang i nogle tanker hos andre og inspirere dem til nogle kommentarer. Jeg tog således bare udgangspunkt i følgende ord, som du skrev i #28: "Mere eller mindre kun interesseret i Hollywood, og bryder mig ikke særlig meget om film der ikke er på enten Engelsk eller Dansk".
Jeg argumenterer ikke imod det, du skrev, og jeg erklærer mig heller ikke fuldstændig enig - nej, for ingen af delene var pointen med mit indlæg. Næh, dit indlæg fik mig såmænd bare til at tænke på mit eget forhold til henholdsvis italienske/europæiske film og amerikanske/engelsksprogede film. Og så skrev jeg et par ord om dét. :-)
Desuden tog jeg først og fremmest udgangspunkt i spinne's ord (i #27) om unge, der ikke kender Bernardo Bertolucci. Heller ikke i dette tilfælde argumenterede jeg imod det, der stod i indlægget, men blev bare via nøgleordet "ung" inspireret til at nedfælde et par tanker om min EGEN ungdom og de film, jeg så dengang.
Så det er "faren" ved at man lufter sine tanker her på filmz.dk: Man risikerer at inspirere andre til også at lufte DERES tanker om forskellige filmrelaterede emner - UDEN at det er for enighedens eller uenighedens skyld. ;-)
#34 Antlion 15 år siden
Jeg har brugt en anklagende tone overfor dig.
Jeg har ikke sagt, at du undskylder for noget. Jeg referede til spinnes idé om, at det hovedsageligt var unge, der ikke kendte til filmhistoriens koryfæer. Dertil svarede jeg, at éns alder er et fuldstændigt underordnet aspekt i sagen om hvorvidt, man kender til disse filminstruktører, eller ikke. Læg desuden venligst mærke til, at jeg skrev 'undskylde' i kursiv - derved prøvede jeg blot at accentuere det for spinne, ikke dig.
Betragt mit forrige indlæg som værende et svar til spinne, og blot en venlig reference til dig (som bn skrev).