• The Matrix Reloaded
    14%
  • Bjergkøbing Grand Prix
    11%
  • Ronin
    10%
  • The Fast and the Furious
    9%
  • Gone in Sixty Seconds
    9%
  • The Blues Brothers
    8%
  • Terminator 2: Judgement Day
    8%
  • The Bourne Ultimatum
    7%
  • Death Proof
    7%
  • Bullitt
    5%
  • Anden biljagt
    5%
  • The French Connection
    4%
  • The Rock
    2%
  • Mad Max 2: The Road Warrior
    1%

Stemmer i alt: 1494

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#11 Ash 15 år siden

Blues Brothers herfra.
Gravatar

#12 tranberg 15 år siden

The Matrix Reloaded
- sindsyg biljagt!
The end is closest to the beginning
Gravatar

#13 BN 15 år siden

Anden biljagt: biljagten i Moskva i 'The Bourne Supremacy'

Oplægget til biljagten, måden Bourne skaffer sig en bil på, Bourne der er såret af en kugle og behandler såret mens han kører, følelsen af kaotisk ødelæggelse og sidst men ikke mindst
tunnellen der forvandles til en ren slagmark hvor uskyldige bilister kommer i vejen og bliver dræbt og/eller får deres køretøjer smadret ... mere intens og desperat biljagt fra start til slut har jeg ikke set i nogen anden film.

En yderligere grund til at jeg synes, det er den bedste biljagt, er at det er hovedpersonen der bliver jaget - i modsætning til biljagterne i 'The French Connection' og 'Ronin', hvor hovedpersonen jager skurkene. Jeg nævner specielt disse to andre biljagter, fordi de er de næste på min liste.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#14 Ménner 15 år siden

100 % Death proof her fra! har sjældent været lænket så meget fast til en TV-skærm!
Does he look like a bitch, mr. Frodo!? - Samwise L. Jackson
Gravatar

#15 hellerup 15 år siden

Svært, men stemmen faldt på Ronin. Hastighedsfornemmelsen er fantastisk i den film. Bourne en skarp to'er.

Ellers kan jeg godt lide både French Connection og Bullit, fordi det hele virker lidt mere primitivt og dermed mere autentisk (og deraf farligt). Adskillelige af scenerne i FC blev filmet uden sikkerhedsfolk og uden tilladelse og folkene bag filmen var ved at få problemer da de ved et uheld kørte ind i en sagesløs billist :-). Med udgangspunkt i samme virker de fleste nyere biljagter, på mig, for velkoordinerede og for planlagte (med Matrix som stjerneklart eksempel).

Er ellers enig med #13.
Attention please. A child has been lodged in the tunnel of goats.
Gravatar

#16 filmz-Bruce 15 år siden

Absolut Bullit lige foran To Live And Die in LA, som skandaløst er fraværende fra listen. Hvis man har røget crack og har det som Alice i Eventyrland, så er det formentlig en kæmpeoplevelse at opleve en biljagt fra udsynet i en flaske på gulvet i Bourne Supremacy. Matrix Reloaded er ikke 10% ærlig biljagt.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#17 filmz-jonasgr 15 år siden

The French Connection lige foran The Matrix Reloaded.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#18 Bobby Singer 15 år siden

Arg pis nu så jeg ikke at Death Proof var der, ellers have jeg bare stemt på den, nu stemte jeg så anden biljagt. Men ellers er den sidste biljagt i Death Proof og biljagten i The Bourne Identity nogen af de fedeste, jeg nogensinde har set.
Idjit
Gravatar

#19 enfilmnørd 15 år siden

Bjergkøbing, Blues Brothers eller Die hard 4
"Guuump! Whats your sole purpose in this army?"
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
Gravatar

#20 moulder666 15 år siden

Biggest car pile-up in history (i hvert fald da den blev lavet)

Blues Brothers all the way! :D
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Skriv ny kommentar: