• The Matrix Reloaded
    14%
  • Bjergkøbing Grand Prix
    11%
  • Ronin
    10%
  • The Fast and the Furious
    9%
  • Gone in Sixty Seconds
    9%
  • The Blues Brothers
    8%
  • Terminator 2: Judgement Day
    8%
  • The Bourne Ultimatum
    7%
  • Death Proof
    7%
  • Bullitt
    5%
  • Anden biljagt
    5%
  • The French Connection
    4%
  • The Rock
    2%
  • Mad Max 2: The Road Warrior
    1%

Stemmer i alt: 1494

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#51 christianhg 15 år siden

Skeloboy (38) skrev:
...men generelt synes jeg biljagter er lidt kedelige...

You said it!
Are you crazy? The fall will probably kill you.
Gravatar

#52 Nexiz 15 år siden

Den biljagt var også det allerførste der faldt mig ind, så jeg stemte også "anden" :)
Gravatar

#53 Starbrow 15 år siden

Helt klart Bad Boys 2 :P
Gravatar

#54 Starbrow 15 år siden

Man må heller ikke glemme Vanishing Point :)
Gravatar

#55 The Baptizer 15 år siden

@54

Det er jo ihvertfald en af de længste biljagter på film, men jeg fandt den nu faktisk ret kedelig. Både den originale og TV-remaket.
Men damn sådan en Challenger er nice :)

Biljagten på motorvej i The Island er iøvrigt heller ikke helt ved siden af.
I'm a falling stone in a world of glass
Gravatar

#56 jesperhp 15 år siden

Rigtig svær poll for mig, eftersom jeg er et "petrolhead". Der er ekstremt mange gode biljagter på listen (ikke mindst Bullitt). Men jeg må indrømme, at jeg i sidste ende stemte på "Gone in 60 seconds". Ved godt, at det ikke ligefrem er et mesterværk af en film, og der er federe biler end Mustangs ifølge mig, men den scene giver mig altid et kick. Specielt når han lige trykker "go baby go" - aaaah. Damn hvor skal jeg da også have set den originale!

God poll:)
Gravatar

#57 sluppermand 15 år siden

Easy choice. French Connection reigns!! Bournes biljagter er dog også rigtig fede.
I don't love you, but you are the only women for whom I have no contempt.
Gravatar

#58 Ericmase 15 år siden

#56 Tak for det! :-)
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#59 NightHawk 15 år siden

Uden tvivl biljagten fra Bullitt fordi hele den 10 minutters scene er et sandt mesterværk ud i først at kombinere underlægningsmusik og kameravinkler i et suverænt nervepirrende katten efter musen spil, der hurtigt ændres til at jægeren pludselig blir den jagede, fra det øjeblik McQueen dukker op i skurkenes bakspejl.

Mens Lalo Schifrins jazzede score bobler videre, gøres der så klar til den afsluttende duel, hvis vinenede dæk fræser underlægningsmusikken væk og tager os med ind og ud af de to biler i en hæsblæsende jagt, hvor der bliver kørt lige til grænsen, bedst illustreret da skurkenes bil, (og det var ikke planlagt), baldrer ind i en holdene bil og kameraet ligeså. Det er bare så pisse fedt at se den her jagt, hvor Steve McQueen gir den så meget gas, at man kan lugte de brændte dæk helt ind i ens stue :

"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#60 Æsop9000 15 år siden

Jeg stemte på Bjergkøbing Grand Prix. Men hvis Star Wars episode 1s pod race havde været på listen ville jeg sikkert have valgt den - sue me :-)
I teorien er der ingen forskel på teori og praksis. I praksis er der

Skriv ny kommentar: