-
Jeg kender ikke hans film38%
-
Diktatoren29%
-
Guldfeber12%
-
Moderne tider9%
-
The Kid5%
-
Byens lys4%
-
Rampelys1%
-
Cirkus1%
-
Anden Chaplin-film1%
-
En konge i New York1%
-
Monsieur Verdoux0%
Stemmer i alt: 935
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#41 Bony 15 år siden
#42 Michael Andersen 15 år siden
#43 BN 15 år siden
Sådan har jeg det også med mange gamle, sort/hvide film, men langtfra dem alle. Når jeg f.eks. ser visse film af Hitchcock, Kubrick, Welles, samt film som 'Grapes of Wrath' (1940) og 'The Battle of Algier'(1966) slår det mig, hvor tidløs, ja, moderne skuespillet og kameraføringen ofte er.
Hvad det tekniske/effektmæssige angår: Enig (bortset fra at alt har en grænse). ... Men hvad skuespillet angår: Uenig, for man kan finde eksempler på naturlig, moderne og realistisk (læs: ikke teateragtigt, krukket eller overdrevent) skuespil i forskellige film fra ALLE årtier i det 20. århundrede .... ligeså vel som man kan finde eksempler på overdrevent, teateragtigt, krukket og unaturligt skuespil i mange nyere film.
#44 rockysds 15 år siden
Jeg stemte "Modern Times", men jeg elsker virkelig også "The Gold Rush". Jeg mangler dog stadig at se de senere film som "Limelight", "Monsieur Verdoux" og "A King of New York", men regner snart med at komme efter det.
#45 denox 15 år siden
Jeg er enig i at der er undtagelser i begge lejre, men reglen er som jeg nævner i mit indlæg #27. Og i de eksempler på overdrevent skuespil der er i nyere film, er det ofte med vilje, ja man kan vel nærmest tale om en genre for sig.
Der er ikke noget mærkeligt i at film bliver med tiden, sådan er det med det fleste håndværk. Og film er ikke kunst, det er underholdning.
#46 Highland Park 15 år siden
Jeg kan ikke tage folk med en sort/hvid filmanskuelse seriøst.
Og lige for en god ordens skyld:
"Gamle sort/hvid film" er ikke en genre.
#47 Kruse 15 år siden
#48 Antlion 15 år siden
---
Jeg tror ikke, at jeg er i stand til at vælge én. Men det bliver nok et valg imellem "City Lights", "Modern Times", "The Great Dictator" og "The Gold Rush", som er mine absolut foretrukne fra Chaplin.
#49 jessup 15 år siden
#50 Highland Park 15 år siden
Det er ingen synd ikke at have set nogen af deres film grundet manglende kendskab, men det er derimod både synd og skam aldrig at give dem en ærlig chance!
Som heTTeh så fornemt påpeger handler det om at forblive åben overfor nye oplevelser samt at flytte og udfordre sine grænser.