• Jeg kender ikke hans film
    38%
  • Diktatoren
    29%
  • Guldfeber
    12%
  • Moderne tider
    9%
  • The Kid
    5%
  • Byens lys
    4%
  • Rampelys
    1%
  • Cirkus
    1%
  • Anden Chaplin-film
    1%
  • En konge i New York
    1%
  • Monsieur Verdoux
    0%

Stemmer i alt: 935

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#11 Highland Park 15 år siden

"Modern Times" er den, jeg har set flest gange, så selv om hans andre film også står mit hjerte nær, faldt valget på den.
Skarp samfundssatire og -kritik, genial humor, skøn musik, en fjollet sang, Chaplin på stoffer og Paulette Goddard.
Hvad mere kan man ønske sig? :)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#12 LasseUk 15 år siden

Jeg synes klart hans bedste film er Byens Lys, som er én af de få film jeg faktisk kan grine af for mig selv. Hans komiske timing i den film er noget af det bedste jeg nogensinde har oplevet.

Diktatoren er bestemt også virkelig god. Skarp satire.
"At last we meet for the first time, for the last time"
Gravatar

#13 Thomsen 15 år siden

Guldfeber. Den er simpelthen fantastisk.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#14 RFriis 15 år siden

Moderne tider tæt efterfulgt af Diktatoren.
Gravatar

#15 fatcat 15 år siden

Moderne tider, Dikatoren, The Kid, Guldfeber - listen er lang og det samme er antallet af mesterværker... jeg endte dog med The Kid, da jeg synes den har lidt ekstra facetter i forhold til de andre - kunne lige så nemt have været en af de andre.
"I'm not going to waste my time arguing with a man who's lining up to be a hot lunch."
Gravatar

#16 enfilmnørd 15 år siden

Det blev Diktatoren, men de er alle gode.

Jeg kender ikke hans film = 38%, det var da alligevel skræmmende.
"Guuump! Whats your sole purpose in this army?"
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
Gravatar

#17 BN 15 år siden

Øv, jeg kan ikke vælge nogen bestemt. Jeg har altid godt kunne lide Chaplin's film, især da jeg var barn. Der er ikke mange af dem der idag kan få mig til at skraldgrine (omend det er svært ikke at trække på smilebåndet), men de har også andre kvaliteter end selve humoren. Som helhed er det gode, simple og ofte rørende historier, som enhver kan forholde sig til.

Jeg er nødt til at få mig et gensyn med hans film inden længe, så jeg kan få dem revurderet og sat på plads i mit indre filmskab ... og for nogles vedkommende sikkert også i mit fysiske filmskab.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#18 denox 15 år siden

Jeg tror jeg nok jeg har set diktatoren som knægt og jeg ved da hvem manden er, men jeg svarede nu alligevel 'kender ikke hans film'. Jeg gider ikke se gamle sort/hvid film.
Gravatar

#19 Thomsen 15 år siden

Jeg gider ikke at tage folk født i 1980'erne seriøst.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#20 filmz-Bruce 15 år siden

#18 Nej man skal passe på, man ikke støder ind i en dosis kvalitet!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: