-
Jeg kender ikke hans film38%
-
Diktatoren29%
-
Guldfeber12%
-
Moderne tider9%
-
The Kid5%
-
Byens lys4%
-
Rampelys1%
-
Cirkus1%
-
Anden Chaplin-film1%
-
En konge i New York1%
-
Monsieur Verdoux0%
Stemmer i alt: 935
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#31 denox 15 år siden
Nej, jeg siger at film der bliver lavet om 40 år er bedre end de film der bliver lavet nu.
#32 filmz-jonasgr 15 år siden
Mulighederne i film fra dengang var jo heller ikke de samme i dag. Nu om dage kan man jo skyde 200 mio. af på en eller anden cgi animeret robotfilm og tjene en masse penge og folk vil kalde det en succes.
Dengang blev man nødt til at have en god historie eller fortælle historien på en interessant måde. Og der blev da lavet masser af film som var noget bras, blandt andet pga. dette. Ligeledes skal det også nævnes at mange af de Science Fiction film der blev lavet i 50'erne danne præmisserne for hvad der var muligt at lave senere hen.
'Cause I'm evil"
#33 Thomsen 15 år siden
Same thing. Du siger, at du ikke kan holde ud at se ældre film, fordi de er teknisk dårligere. Men af det udsagn følger også, at film i dag vil være forældede, og dermed uudholdelige at se på om 40 år, fordi deres standard (ifølge dig) er væsentligt lavere end fremtidens film.
Hvis teknisk standard er en absolut målestok for filmnydelsen, sådan som du stiller op, så bør du reelt ikke kunne holde ud at se film, der er meget mere end 5-10 år gamle. Men det passer måske også meget godt?
#34 denox 15 år siden
Hvis du mener at skuespiller-præstation og stemning høre under teknisk standard, så ja.
Nok lidt mere end 5-10 år. Jeg har en særlig forkærlighed for film fra da jeg var knægt tilbage i 80' erne, og en del film fra sidst i 70' erne kan jeg også stadigvæk nyde at se. Men jeg tvivler på at jeg får min lillebror på 20 år til at se den første Alien film med mig.
#35 filmz-Bruce 15 år siden
Film er en illusion, som giver udtryk for en kontekst afhængig af perioden den er optaget i. Desværre har mange ikke evnen dvs. fantasien til at abstrahere fra den tid de selv er et produkt af og dermed konkluderer de, fejlagtigt, at dette er en måleenhed for kvalitet. De kan ikke tage mere fejl og de bliver mange oplevelser fattigere på den konto.
#36 enfilmnørd 15 år siden
At film skulle blive bedre af, at være nyere end andre., holder ikke Jeg ser film som en slags kunst. Ud fra dette mener jeg at man kan sige, at et godt kunsthåndværk vil altid være et godt håndværk. En film der var god i gamle dage, kan sagtens være god idag, set ud fra instruktion, skuespil, plot etc..
Man kan så snakke om det, at nogle af filmene har mistet lidt af deres relevans(af mangel på bedre ord), idet at de ikke er lige så aktuelle, som de er i dag. Nu tager jeg Diktatoren som eksempel, selvom mange af temaerne sagtens kan passe på idag(f.eks den med magtmennesker der leger med verden, og ender med at ødelægge den). Den var provokerende da den kom frem, men nu er det ikke det den sælges på mere. Det er dog i min tankegang stadig en fortræffelig film.
Hvis effekter og farver gør en film til bedre underholdning, ja så kan man snakke om af de nyeste film er de bedste, men det mener jeg ikke.
Mit ynglingseksempel(og jeg ved ikke alle er enige, men jeg må tage det udfra mig selv), er Casablanca. Den er sort/hvid, effekterne er idag forældede etv. MEN det er en fantastisk film, og en af mine ynglings. Historien om en knust mand, der skal lære at han er et godt menneske, og at han ved at tænke på andre, kan udrette store ting(okay meget forsimplet). Stemningen er fantastisk, og historien er fortalt så man indrages. Skuespillet er af meget høj kvalitet(igen ikke alle der er enige, men det er mit synspunkt, og pointen gælder alle film), og replikkerne er gennemtænkte, og hænger ved.
Det er stadig en fantastisk film, og det vil den forsat være.
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
#37 [ikke godkendt bruger] 15 år siden
#38 Bony 15 år siden
Øv.. :(
#39 Slettet Bruger [3164390260] 15 år siden
#40 filmz-Bruce 15 år siden