• The Deer Hunter
    42%
  • Pulp Fiction
    13%
  • Batman Returns
    7%
  • Catch Me If You Can
    6%
  • True Romance
    6%
  • Sleepy Hollow
    6%
  • Anden film
    4%
  • The Dead Zone
    3%
  • Wedding Crashers
    3%
  • A View to a Kill
    3%
  • Last Man Standing
    3%
  • Things to Do in Denver When You're Dead
    2%
  • Balls of Fury
    1%
  • King of New York
    1%

Stemmer i alt: 997

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#11 filmz-Is 15 år siden

True Romance :)
Gravatar

#12 Bobby Singer 15 år siden

ismet (11) skrev:
True Romance :)

Klogt valg ;)
Idjit
Gravatar

#13 HonoDelLoce 15 år siden

Jeg stemte på Deer Hunter..

Men True Romance er nu også lige en tand federe pga. lige nøjagtig denne gut :)

Hvis spørgsmålet havde lydt på "bedste film med Christopher Walken" havde svaret ganske vidst været Pulp Fiction, men hans rolle der i er vidst - omend super fed - lidt for kort til at kalde hans bedste præstation :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#14 filmz-Is 15 år siden

Hehe.. :) Jeg så filmen for første gang for to år siden, og jeg har endnu ikke fået genset den. Den ligger på hylden, så måske ser jeg den i løbet af de næste par dage. Men ja, scenen i sig selv er fuldstændig genial og morsom. :)
Gravatar

#15 Verbal 15 år siden

"The Deer Hunter"
And like that... he's gone.
Gravatar

#16 BN 15 år siden

Hans bedste præstation er helt klart 'The Dead Zone'. Det undrer mig, at så få har stemt på den. Han "EJER" simpelthen den film, ikke blot fordi han har den altdominerende hovedrolle, men også fordi han spiller den ud fra "less is more"-mottoet og på en måde, så man virkelig fornemmer, hvordan alle mulige følelser - bittersød, ulykkelig forelskelse, sorg, forbitrelse, vrede og frygt - rumsterer i hans hoved og venter på at komme ud, hvilket også sker flere gange i løbet af filmen. Han er en de skuespillere, der med nogle ganske få ansigtsudtryk eller en gestus - et bestemt blik, en lille trækning med munden eller en håndbevægelse - kan fortælle 1000 ting uden at mæle ét eneste ord.

Også når han får de anfald, hvor han ser syner, er han meget intens, ligesom når han udstråler den helt særlige, næsten frygtindgydende autoritet, som kun Christopher Walken kan det, når han smadrer et stykke inventar, fordi en elevs far ikke vil lytte til en advarsel, eller når han afslører en kvindes viden og fortielse ang. en forbryder, der huserer i området.

Christopher Walken er med i næsten alle filmens scener, og selvom birollerne udfyldes af nogle meget velspillende skuespillere som f.eks. Martin Sheen og Tom Skerrit, så er det Walken der bærer filmen, ja, gør dette afdæmpede drama intens, spændende og yderst fængende, især på det psykologiske plan.

(Hans rolle i 'The Deer Hunter' er også god - den vil jeg nok sætte på andenpladsen - men i 'The Dead Zone' er der mere for pengene, om jeg så må sige.)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#17 wimmie 15 år siden

Puha svært...den mand er jo bare generelt genial. Top 3 må være sådan:

1. The Deer Hunter
2. The Dead Zone
3. Alt hvad han har lavet i saturday night live - især "More Cowbell!" ;p

Tiany> Ja, den Fatboy Slim video er fantastisk :D

"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#18 Highland Park 15 år siden

Det kan jeg ikke umiddelbart svare på, men jeg har altid nydt hans lille rolle som Duane Hall i "Annie Hall". :)
[url=
"Can I confess something?"[/url]
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#19 Kruse 15 år siden

Hans bedste præstation er nok The Deer Hunter, men jeg elsker bare hans monolog i Pulp Fiction, hvor han forklarer overfor en lille dreng at han har haft et ur oppe i røven i to år, og nu skal den lille dreng have uret :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#20 moulder666 15 år siden

#17 Damn, den havde jeg glemt - "More Cowbell" må helt klart være hans mest intense præstation nogensinde! :D
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Skriv ny kommentar: