• Vito (Marlon Brando)
    45%
  • Michael (Al Pacino)
    25%
  • Hvad er Corleone?
    12%
  • Vito (Robert De Niro)
    8%
  • Ved ikke
    5%
  • Sonny (James Caan)
    3%
  • Vincenzo (Andy Garcia)
    1%
  • Fredo (John Cazale)
    0%

Stemmer i alt: 785

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#11 jessup 17 år siden

Pacino giver Brando kamp til stregen men Brando vinder of course. Cazale kommer efter dem. Hvad med Connie Corleone Rizzi?
This is just until June
Gravatar

#12 filmz-Is 17 år siden

Ja.. Hun er en vigtig karakter
Gravatar

#13 filmz-Scarface 17 år siden

Genial idé til en afstemning!

Jeg satte mit kryds hos Al Pacino - Michael Corleone - fordi jeg blev fuldstændig fascineret af hans karakter, da jeg så filmen. Den karakter er simpelthen perfekt! Hands down til Mario Puzo for at have skabt verdens mest interessante og fiktive person - Michael Corleone.

Selvfølgelig er Vito Corleone karakteren også ekstremt interessant og imponerende velspillet af både Marlon Brando og Robert De Niro. Faktisk er alle karaktererne i filmene jo geniale, men Michael er den bedste, der bliver stærkt efterfulgt af Vito.

Jeg er 100 % enig med jeres meninger om Michaels forandring og karakterudvikling. Flot formuleret, filt! ;)
Oasis' nye album "Dig Out Your Soul" ude i oktober 2008
Gravatar

#14 jessup 17 år siden

Jeg elsker Godfather 1&2 men jeg synes nu ikke Al Pacinos transformation som Michael er så overvældende overbevisende. Til bryllupet da Kay og Michael sidder ved bordet virker han rimelig afstumpet - inden nogen tænker på at få ham ind i forretningen - jeg er ikke ret overbevist når han siger "it's my family its not me" eller noget i den retning. Men ellers er filmens essens vel "make daddy proud".
This is just until June
Gravatar

#15 Hal60 17 år siden

Uden tvivl Marlon Brando.
When I was a little kid my mother told me not to stare into the sun. So once when I was six, I did.
Gravatar

#16 filmz-Aras 17 år siden

Hvem er alverden ved ikke, hvad en Corleone er..?? - Hele 62 der har stemt!! Wow..
Frodo: "What news of the outside world? Tell me everything".
Gandalf: "Everything? You are far too eager and curious for a hobbit. Most unnatural".
Gravatar

#17 Åkepool 17 år siden

En svær beslutning, for de spiller alle rigtig godt. Men det blev nu De Niro som Vito, der hev sejren hjem, skarpt forfulgt af Pacino/Michael og Cazale/Fredo.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#18 filt 17 år siden

#17, Brando så langt nede?
"Let the universe howl in despair, for I have returned..." - Lord Darkseid
Gravatar

#19 Åkepool 17 år siden

#18 - Ja, men det betyder ikke at jeg ikke synes han er skide god, de andre er bare bedre. Måske spiller det også ind at jeg synes en fyr som Cazale får for lidt credit for hans genialt spillede rolle, at han ligger foran.
Men spørg mig igen om en måned og min liste er sikkert anderledes, for de gør det alle godt og det er et par suveræne film. Og det er helt bevidst, at jeg kun skriver et par og ikke tre :)
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#20 filt 17 år siden

#19, vi kan hurtigt blive enige om at Cazale er urimeligt undervurderet. ;)
"Let the universe howl in despair, for I have returned..." - Lord Darkseid

Skriv ny kommentar: