• "Nattevagten"
    64%
  • "Sidste time"
    12%
  • Anden gyser
    6%
  • "Midsommer"
    6%
  • "Kollegiet"
    4%
  • "Mørkeleg"
    3%
  • "Kat"
    2%
  • "Cecilie"
    2%
  • "Bag det stille ydre"
    1%
  • "Mordets melodi"
    1%

Stemmer i alt: 1340

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#31 filmz-DocDoom 17 år siden

28: "Dansk film bør holde sig til det de er bedst til..... lave små underfundige film, med skæve eksistenser og morbid humor, det kan vi så tilgengæld 100%"

Du tænker vel på "Kærlighed ved Første Hik" og "Den eneste ene"? :-)
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#32 Hal60 17 år siden

Nattevagten...
When I was a little kid my mother told me not to stare into the sun. So once when I was six, I did.
Gravatar

#33 filmz-bullettooth 17 år siden

#31 Ja der er virklig fuld skrald på de film... :-)
--------- for rent ---------
Gravatar

#34 filmz-Le Samouraï 17 år siden

Ja, jeg vover så springet og stemmer "anden film". "Nattevagten" er naturligvis ret oplagt, men jeg var faktisk positivt overrasket, da jeg fornyligt så Jon Bang Carlsens psykologiske gyser "Baby Doll" fra 1988. Har hidtil undgået den som pesten, fordi jeg faldt i søvn, første gang jeg forsøgte at se den - og den kræver da også tålmodighed og overbærenhed med det lidt teatralske skuespil. Men bestemt ikke ueffen.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#35 filmz-DocDoom 17 år siden

Hvor er den 'fantastiske' varulve-gyser "Ulvetid" fra 1981? :-)

http://us.imdb.com/title/tt0122772/

Den har kørt i tv for nylig.
Gravatar

#36 moulder666 17 år siden

Heh - tak for at minde mig om Nattens Engel. Verdens ubestridt ringeste film. (på nær "Hero" med Jean-Claude-idioten)

Enhver person der bare har NÆRMET sig den film, har mistet 4 i IQ - jeg mener, vampyren hedder Rico Mortiis og de "kraftord" man skal bruge for at vække ham er "Brujah, Nosferatu, Ventrue, Gangrel osv..." Vampire the rpg anyone?
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#37 filmz-DocDoom 17 år siden

36: Den hedder ikke "Hero" ;-) Den hedder "Cyborg". Den blev i sin tid oversat til "Helten". De kører den konstant på TV2 Film under den originale titel.

Hvor vover du i øvrigt at fornærme den Jean Claude den ForDømte? Han er jo Chefen!

Spøg til side, så kan jeg ikke se, at Cyborg kan være den dårligste film nogensinde. God er den ikke, men jeg har set hundredevis der var værre. Fx. Scorpion King.
Gravatar

#38 keitel 17 år siden

Var der ikke en dansk gyser der hed "Ulvetime" ? en såkaldt dansk varulve gyser hvor varulven ligner en schäefer hund, hehe- kan mindes den fra min barndom-endda dengang synes jeg den var ringe, og jeg åd ellers alt gys med kyshånd.
og var med den danske vampyr serie "Draculas Ring" hvor Dracula løb rundt med cowboyhat og mustache, mener jeg at jeg kan mindes.
Gravatar

#39 filmz-DocDoom 17 år siden

#38: #35

... det første man bliver blind på, er øjnene :-)
Gravatar

#40 moulder666 17 år siden

#37 Jeg føler, at jeg er i min gode ret til at fornærme Jean Claude, eftersom hans "skuespil" så ofte har fornærmet de sørgelige rester af min æstetiske sans! :P

Nu er det godt nok et par år siden, at jeg har set "Cyborg" sidst, (underligt nok ser jeg ikke mine hadefilm så ofte - det er også et par dage siden jeg har sat Hollow Man på) men det jeg virkelig syntes var allermest tragisk ved den, var hvordan han gentagne gange fik tæsk, blev stukket i, skudt på, sprængt i luften, rullet over med en damptromle (du ved hvad jeg mener) og så humper han i 30 sekunder, hvorefter han er komplet ude af stand til så meget som at LADE som om det eventuelt kunne gøre ondt et sted eller to indtil de 30 sekunder efter næste kamp! Og jo, jeg mener, at selv Scorpion King (pføj) var bedre! :D
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Skriv ny kommentar: