• "Nattevagten"
    64%
  • "Sidste time"
    12%
  • Anden gyser
    6%
  • "Midsommer"
    6%
  • "Kollegiet"
    4%
  • "Mørkeleg"
    3%
  • "Kat"
    2%
  • "Cecilie"
    2%
  • "Bag det stille ydre"
    1%
  • "Mordets melodi"
    1%

Stemmer i alt: 1340

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#41 filmz-herrond 17 år siden

offtopic: #36 Når du siger at Cyborg er verdens ubestridt ringeste film har du tydeligvis ikke set "Manos: The Hands of Fate" eller Blood Shack. Ingen af de involverede i førstnævnte film har lavet noget filmrelateret hverken før eller efter de var med til at lave den. Sidstnævnte film handler om at folk der sover i hvad der nok er det mest faldefærdige skod skur nogensinde vist på film bliver dræbt af noget der mest af alt ligner en ninja med et langt grillspyd (derudover er der også en rodeoscene midt i filmen)

ontopic: Må indrømme jeg også fulgte med flokken og valgte Nattevagten (da 95% af danske gysere stinker umådelig meget), dog blev jeg positiv overrasket over Cecilie, som viste sig at være ret underholdende.
Gravatar

#42 filmz-DocDoom 17 år siden

#40: "hvordan han gentagne gange fik tæsk, blev stukket i, skudt på, sprængt i luften, rullet over med en damptromle (du ved hvad jeg mener) og så humper han i 30 sekunder, hvorefter han er komplet ude af stand til så meget som at LADE som om det eventuelt kunne gøre ondt et sted eller to indtil de 30 sekunder efter næste kamp"

Jamen det er jo Jean-Claude! Han ka' ta' det! :-)

Nej, jeg mener, man skal tage den film på dens præmisser. Fuck om han kan klare mange slag. Og igen; det ER da en B-film, men som #41 skriver, at kalde den verdens dårligste film er noget af et statement, hvis man har holdt blot et par video-aftener med rødderne gennem tiden, hvor man har valgt i blinde fra video-pusherens b-film hylder. Fuck noget spole-crap der er røget over disken gennem tiden! :-(

Det samme gælder i.m.o. Hollow Man, ikke noget mesterværk, men ganske underholdende bedømt på egne præmisser.

Uanset om man mest er til frankolile s/h-produktioner, så findes der altså horder af b-action film der er ubeskriveligt meget ringere end Hollow Man og Cyborg... herunder flere med Van Damme selv :-)
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#43 moulder666 17 år siden

Jeg tog den såmænd også for en "lad-mig-lægge-hjernen-på-hylden- og-se-noget-smadder-film" og jeg er også uden problemer i stand til at sætte mig ud over dårligt skuespil, dårlige effekter, elendige kommentarer og mangel på bare en anelse realisme.

Problemet kommer når man, som i dette tilfælde, får alle de mangler serveret på een gang, og så kan der ske to ting - enten synes man, at filmen er ufrivilligt komisk og så kan man sagtens se den igennem (American Ninja for mig...), eller også ryger den direkte på hadelisten, og man ville hellere se Alone in the Dark 3 gange end at se den igen! :D

Nu har det selvfølgelig også meget at gøre med, hvilket humør man er i når man ser en film, og det skal da ikke helt kunne udelukkes, at jeg, hvis jeg så den i dag, bare ville synes den var jævnt hen dårlig...
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#44 elwood 17 år siden

#41 et ord... Steel

Manos er kult det noget andet 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#45 filmz-DocDoom 17 år siden

43: Det kommer nok også an på, hvornår man har set den. Det var mere bæredygtig i 1989, da jeg så den.
Gravatar

#46 filmz-Le Samouraï 17 år siden

#45 - Det er jo lige netop dét. Jeg kom en postgang forsent til Verdammt, men der var nogle år i 1980'erne, hvor jeg - helt seriøst - ikke kunne forstå, hvorfor Sylvester Stallone blev forbigået ved Oscar-uddelingerne :-)
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#47 filmz-DocDoom 17 år siden

46: Det kan jeg stadig ikke forstå. Den skæve mundhan kan lave som Rambo burde gave en statuette på kaminhylden. Pronto.

Spøg til side, så har han da faktisk leveret rigtig gode præstationer i Rocky, First Blood og Cop Land.
Gravatar

#48 filmz-Le Samouraï 17 år siden

Helt enig. Jeg var ret overrasket over Copland. En skam, at den ikke fik mere opmærksomhed. Det er en fin, lille kriminalfilm med en modig udført slutning (jeg tænker på lydsiden - ikke ligefrem en standardløsning på et shootout).
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#49 mvejen 17 år siden

"I am Torgo, I take care of the place while the Master is away.".

Synes ikke der er nogle af filmene på listen der er specielt gode......Så i spot har jeg valgt "anden film" for at stemme på Flænset med Thomas Bo Larsen og Jens Okking, fra 1999
Gravatar

#50 BN 17 år siden

#48:

Copland er virkelig en mesterlig "lille" film. En slags moderne western om en forstad hvor korruptionen hersker, og hvor der dækkes over lyssky foretagender. Korrupte, griske politifolk der dog stadig er almindelige mennesker der bare har fundet deres eget lille paradis (omend ikke på helt fin vis), en sløv sherif (Stallone), som alle bare regner for at være lidt dum og harmløs. Og så er der ingen helte i filmen, ingen entydige skurke - kun to eller tre parter med hver deres interesser.

Og vær ikke alt for sikker på en typisk happy end. Forløsning er nok et bedre ord.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: