• "Nattevagten"
    64%
  • "Sidste time"
    12%
  • Anden gyser
    6%
  • "Midsommer"
    6%
  • "Kollegiet"
    4%
  • "Mørkeleg"
    3%
  • "Kat"
    2%
  • "Cecilie"
    2%
  • "Bag det stille ydre"
    1%
  • "Mordets melodi"
    1%

Stemmer i alt: 1340

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#1 Hive 17 år siden

Jeg stemte "Nattevagten", da det er den eneste danske gyser jeg har set som er bare nogenlunde god.

Jeg må i øvrigt tilføje, at jeg har stor medfølelse for de mennesker der stemte på "Kat", og håber at de en dag får den behandling deres tilstand kræver.
Gravatar

#2 Yoda 17 år siden

Nattevagten...
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#3 rammy 17 år siden

Nattevagten - de andre kommer slet ikke i nærheden...

@ hive: LOOOOOL - rigtig skægt vedr. katte-stemmerne !
Grindhouse-geeks, horror-buffs, gore-hounds & exploitation-aficionados! Velkommen til www.sorensencinema.blogspot.com
Gravatar

#4 dh-ad 17 år siden

Nr. 1 Nattevagten

Nr. 2 Sidste time - kun på grund af titelsagen med Søs Fenger!
I can't express anger. That's one of the problems I have. I grow a tumor instead. -Manhattan (1979)
Gravatar

#5 Benway 17 år siden

Ja, det blev også "Nattevagten" herfra.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#6 filmz-yoshimura 17 år siden

Det kan kun være Nattevagten - resten er da direkte bedrøvelige.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#7 filmz-DocDoom 17 år siden

Pilgaard rules! Det var vist den mest overflødige poll længe, som resultatet også afspejler.

Hvor er "Besat"? Den ville jeg have placeret højere end de fleste af de øvrige. Ole Lemmeke som ligrøver, top stodder! http://www.imdb.com/title/tt0193763/

"Riget" kunne man vel også have forsvaret at sætte på, selvom drama-delen også fylder meget, og selvom den er i 4 (8) dele. Den ville ret sikkert være landet på en 2. plads.

Så er der jo også Carl. Th. Dreyers "Vampyr". Den er ganske god, omend den har et par år på bagen. http://www.imdb.com/title/tt0023649/
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#8 El vez 17 år siden

#7 Jeg tror Riget var strøget til tops i denne poll, men det er nu en gang en tv-serie og ikke en film :)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#9 filmz-DocDoom 17 år siden

8: Ja, som jeg også skriver... :-) Den har dog været vist i bio efterfølgende i én køre :-)
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#10 Yoda 17 år siden

Det ville være en tilsnigelse, hvis "Vampyr" var en mulighed. Dreyer er helt sikkert pæredansk, men filmen er en fransk/tysk co-produktion ;-)
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."

Skriv ny kommentar: