-
Jeg kender ikke David Leans film44%
-
"Broen over floden Kwai"22%
-
"Lawrence of Arabia"18%
-
"Doctor Zhivago"8%
-
"Oliver Twist"5%
-
"A Passage to India"1%
-
"Store forventninger" (1946)1%
-
"Brief Encounter"0%
-
Anden0%
-
"Ryan's Daughter"0%
Stemmer i alt: 844
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#11 hellerup 16 år siden
#12 filmz-jonasgr 16 år siden
I samme ombæring kan de også udskifte karakteren -03 med karakteren Uwe Böll, på den måde bliver de opdraget til at Uwe Böll er associeret med noget meget dårligt.
'Cause I'm evil"
#13 duuk74 16 år siden
Selvom Kwai nok er bedre. Har desværre ikke set andre end de 2 film.
#14 Starbrow 16 år siden
#15 wimmie 16 år siden
Man kan jo godt kende til filmene uden at have set dem...men man kan jo ikke stemme "har ikke set nogle af hans film" :)
Jeg synes at de af hans film jeg har set er gode, men jeg så en lille smule af Doctor Zhivago engang, og det fangede mig ikke helt.
Det er jo som altid et spørgsmål om smag.
Nu hvor jeg er blevet ældre og har udviklet min filmsmag lidt skal jeg nok se at få set flere af de store klassikere. Tempo betyder ikke så meget for mig sålænge handlingen og skuespillet er i top.
#16 dolphinfriendly 16 år siden
#17 Åkepool 16 år siden
#18 Steffan Rasmussen 16 år siden
#19 fatcat 16 år siden
Er ikke meget for Dr. Zhivago og Lawrence.. ikke fordi de ikke er mesterværker - det er de - men de er for langtrukne for mig. I hvert fald hvis jeg skal se dem flere gange. "Broen..." har jeg derimod nok set en 10-15 gange... klasse hver gang.
2'eren derimod var en skændsel...
#20 filmz-Sauron 16 år siden
River Kwai er en af de bedste krigsfilm ever - ingen tvivl herom. En af Alec Guinness' bedste roller. Hvem kan glemme åbningsscenen med de marcherende, fløjtende engelske krigsfanger i junglen?
Lawrence of Arabia - episk på højde med de andre to - meeeen den mangler lige det sidste, der gør, at jeg kunne svømme helt hen. Historien er ikke så voldsomt interessant, at den er på højde med Zhivago, og jeg tror simpelthen ikke på Alec Guinness som arabisk prins - han er for Britisk!!! med stort B.
Vil godt tilslutte mig det undrende kor, der ikke forstår, at så mange ikke kender David Leans film - få dog set nogen af dem! Manden var helt klart en af Hollywoods største filmskabere.
"What's in Mexico?" "Mexicans."