-
Jeg kender ikke David Leans film44%
-
"Broen over floden Kwai"22%
-
"Lawrence of Arabia"18%
-
"Doctor Zhivago"8%
-
"Oliver Twist"5%
-
"A Passage to India"1%
-
"Store forventninger" (1946)1%
-
"Brief Encounter"0%
-
Anden0%
-
"Ryan's Daughter"0%
Stemmer i alt: 844
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#1 filmz-jonasgr 16 år siden
Lawrence of Arabia er den bedste af dem han har lavet. Et episk mesterværk, med nogle helt fantastiske landskabsbilleder og skuespilspræstationer i særklasse.
Nr. 2 vil for mit vedkommende være Doctor Zhivago som er en fantastisk kærlighedshistorie, måske endda den bedste. Den går helt ind under huden på mig og slutningen, uden at røbe for meget, er simpelthen så grusom.
Dernæst bliver det straks meget værre. The Bridge on the River Kwai er et fantastisk krigsdrama som kan ses igen og igen og det er nok også disse tre film som han er mest kendt for. Man skal dog ikke snyde sig selv for hans tidlige værker som Brief Encounter, Great Expectations og Oliver Twist. De to sidstnævnte er nogle af de bedste Charles Dickens' filmatiseringer der er blevet lavet.
Selv Ryan's Daughter er et kig værd. Dette var filmen som mere eller mindre endte hans karriere, selvom han godt nok lavede A Passage to India senere. Mange mener det var på grund af den hårde kritik som filmen fik var grunden til at han holdte en pause og andre at han simpelthen ikke havde held med at få lanceret nogle af sine mange projekter.
Men en fantastisk instruktør.
'Cause I'm evil"
#2 wimmie 16 år siden
#3 filmz-Kadann 16 år siden
#4 mr gaijin 16 år siden
Jeg har ikke set så mange af hans tidligere film, men jeg har næsten lige anskaffet mig "Brief Encounter", der er meget billig for tiden hos Play.
#5 deathlikesilence 16 år siden
#6 filmz-Bruce 16 år siden
... Lawrence!!!!
#7 Benway 16 år siden
#8 moulder666 16 år siden
#9 tiany 16 år siden
Var meget meget tæt på at vælge den sidste, men i sidste øjeblik blev det Doctor Zhivago
#10 deathlikesilence 16 år siden
Seriøst hvordan kan man på en filmside stemme det ? Hvis man ikke kender "Broen over floden Kwai", "Lawrence of Arabia" og "Doctor Zhivago" burde man nægtes adgang biografer m.m. indtil der været rettet op på det. De tre film burde være fast kendskab hos en hver filmnørd, om man så kan lide dem eller ej (hvilket er en helt anden snak ;) ).