• Jeg kender ikke David Leans film
    44%
  • "Broen over floden Kwai"
    22%
  • "Lawrence of Arabia"
    18%
  • "Doctor Zhivago"
    8%
  • "Oliver Twist"
    5%
  • "A Passage to India"
    1%
  • "Store forventninger" (1946)
    1%
  • "Brief Encounter"
    0%
  • Anden
    0%
  • "Ryan's Daughter"
    0%

Stemmer i alt: 844

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#21 Michael Andersen 16 år siden

Nu er det godt nok mange år siden, at jeg sidst prøvede at se en af Leans film, men jeg endnu aldrig kommet igennem en eneste af dem. Det ender altid med at jeg zapper videre og glemmer alt om filmen. De er sikkert fine og flotte, men den slags "god smag"-film har det bare med at kede mig ihjel.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#22 filmz-Bruce 16 år siden

#18 Jep :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#23 filmz-Antaeus 16 år siden

Nu har jeg ikke set alle hans film, men der er nogle fremragende film på den liste. "Broen over Floden Kwai" fik min stemme. Indtrykket af den film står stadig klart i min hukommelse selv om det er mindst 20 år siden jeg så den. Alec Guinness var fantastisk i den film.

1. Broen over floden Kwai
2. Laurence of Arabia
3. Oliver Twist

Doctor Zhivago har jeg hørt meget godt om (også lidt skidt som at den skulle være langtrukken og kedelig) og ville meget gerne se den. Der ligger en guldskat gemt i mange af de gamle film. Den gang blev ofte fokuseret på kvalitet og ikke som vi ofte ser i dag, for meget action, special effects og tempo på bekostning af kvalitet.
Antaeus
Gravatar

#24 filmz-Crystalstar1200 16 år siden

# Amen to that :)

Han har lavet masser af flotte og storslåede film, i 70MM med overture, pausemusik mv., som står stadig for nogen af de flotteste oplevelse da jeg voksede op med rigtige bigrafer i København og omegen. Senere gennem diverse festivaller både herhjemme og i udlandet har jeg senere også oplevet hans gamle S/H film der klart viste at han havde visioner og en fantastisk måde at fortælle på. Men til alle tider vil Laurence of Arabia være hans flotteste imo. selvom det et tæt løb til den næste.

---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#25 sluppermand 16 år siden

Fuck den var svær. Lawrence løb af med min stemme, men jeg kunne lige så godt have stemt Bridge over River Kwai eller Brief Encounter.
I don't love you, but you are the only women for whom I have no contempt.
Gravatar

#26 filmz-Jessmoeller 16 år siden

Heæt klart Lawrence of Arabia.

Hvordan kan man ikke kende denne mands fantastiske film. At færdes på et moviesite uden at havde set bare af hans mesterværkergrænser til blasfemi... Ud med de vantro...!
Min samling:
http://www.intervocative.com/DVDCollection.aspx/jessmoeller
Gravatar

#27 Spanner 16 år siden

Der var ikke de store vanskeligheder med at vælge for mig. Lawrence of Arabia er i mine øjne lige niveauet over de andre (også virkelig gode) film.

Doctor Zhivago og Kwai kommer som nummer to og tre. Begge to fremragende, men for mig mangler de lige det sidste, der gør, at jeg igen og igen kan sidde i 3-4 timer og se Peter O'Toole lege araber.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#28 Mercadian 16 år siden

Lawrence Of Arabia
If practice makes perfect, but nobody is perfect, then why practice?
Gravatar

#29 Michael Andersen 16 år siden

#26 He he jeg er åbenbart den eneste vantro der tør stå frem.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#30 Åkepool 16 år siden

#26 - Hvis du regner "Oliver Twist" som et af hans mesterværker, så bliver jeg hængende, ellers er jeg vist stemt hjem. Jeg kender udemærket de fleste af han film, men har kun set "Oliver Twist". Resten har bare aldrig rigtig haft min interesse, fremfor alt det andet shit jeg har set gennem tiderne. Der er alt for lidt tid til det hele og så er hans film tilsyneladende, helt ubevidst, blevet siet fra.
So, at last we meet for the first time for the last time.

Skriv ny kommentar: