-
Jeg kender ikke David Leans film44%
-
"Broen over floden Kwai"22%
-
"Lawrence of Arabia"18%
-
"Doctor Zhivago"8%
-
"Oliver Twist"5%
-
"A Passage to India"1%
-
"Store forventninger" (1946)1%
-
"Brief Encounter"0%
-
Anden0%
-
"Ryan's Daughter"0%
Stemmer i alt: 844
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#21 Michael Andersen 16 år siden
#22 filmz-Bruce 16 år siden
#23 filmz-Antaeus 16 år siden
1. Broen over floden Kwai
2. Laurence of Arabia
3. Oliver Twist
Doctor Zhivago har jeg hørt meget godt om (også lidt skidt som at den skulle være langtrukken og kedelig) og ville meget gerne se den. Der ligger en guldskat gemt i mange af de gamle film. Den gang blev ofte fokuseret på kvalitet og ikke som vi ofte ser i dag, for meget action, special effects og tempo på bekostning af kvalitet.
#24 filmz-Crystalstar1200 16 år siden
Han har lavet masser af flotte og storslåede film, i 70MM med overture, pausemusik mv., som står stadig for nogen af de flotteste oplevelse da jeg voksede op med rigtige bigrafer i København og omegen. Senere gennem diverse festivaller både herhjemme og i udlandet har jeg senere også oplevet hans gamle S/H film der klart viste at han havde visioner og en fantastisk måde at fortælle på. Men til alle tider vil Laurence of Arabia være hans flotteste imo. selvom det et tæt løb til den næste.
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#25 sluppermand 16 år siden
#26 filmz-Jessmoeller 16 år siden
Hvordan kan man ikke kende denne mands fantastiske film. At færdes på et moviesite uden at havde set bare af hans mesterværkergrænser til blasfemi... Ud med de vantro...!
http://www.intervocative.com/DVDCollection.aspx/jessmoeller
#27 Spanner 16 år siden
Doctor Zhivago og Kwai kommer som nummer to og tre. Begge to fremragende, men for mig mangler de lige det sidste, der gør, at jeg igen og igen kan sidde i 3-4 timer og se Peter O'Toole lege araber.
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#28 Mercadian 16 år siden
#29 Michael Andersen 16 år siden
#30 Åkepool 16 år siden