• Løvernes konge
    58%
  • Aladdin
    13%
  • Skønheden og udyret
    9%
  • Jeg ser ikke Disney-film
    5%
  • Herkules
    4%
  • Mulan
    4%
  • Tarzan
    3%
  • Klokkeren fra Notre Dame
    2%
  • Bernard og Bianca: SOS fra Australien
    1%
  • Pocahontas
    1%

Stemmer i alt: 2311

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#11 BN 15 år siden

Jeg synes ikke specielt godt om nogen af dem, så jeg stemte blankt. Den sidste virkelig gode Disney-tegnefilm var efter min mening 'The Aristocats'. Her indgår musikken naturligt i handlingen, modsat dem på listen, hvor handlingen på musical-agtig vis bremses af en eller anden klæbrigt sukkersød, romantisk sang.

Godt at Pixar kom til.

http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#12 Ménner 15 år siden

Helt klart Løvernes Konge, efterfulgt af Tarzan og Alladin! :D
Does he look like a bitch, mr. Frodo!? - Samwise L. Jackson
Gravatar

#13 smalieux 15 år siden

1: Løvernes Konge
2: Pocahontas
3: Mulan
4: Tarzan
Gravatar

#14 fazz 15 år siden

Løvernes Konge efterfulgt af Skøheden og Udyret og Aladdin !
"If you figure a way to live without serving a master, any master, then let the rest of us know, will you? For you'd be the first person in the history of the world."
Gravatar

#15 jesperhp 15 år siden

Løvernes Konge efterfulgt af Herkules og Aladdin. Disney lavede virkelig nogen gode film i 90'erne, men skodpolitik med "vores-film-koster-altid-50-kroner-mere-end-andre"politik.
Gravatar

#16 LasseUk 15 år siden

Uden tvivl Løvernes konge. Disney's udgave af Hamlet er både vanvittig flot, underholdende og rørende. Måske ikke bare den bedste Disney film, men også den bedste tegnefilm nogensinde lavet.

Aladdin har jeg nu også et helt specielt forhold til. Synes stadigvæk i dag at den holder pga. sin uendelige samling gags.

Skønheden og Udyret er faktisk også rigtig god, ikke tilnærmelsesvis ligeså god som de andre, men god.
"At last we meet for the first time, for the last time"
Gravatar

#17 filmz-Narniabæver 15 år siden

1. Løvernes Konge
2. Klokkeren Fra Notre Dame
3. Tarzan
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#18 moulder666 15 år siden

Uden den mindste tvivl: Aladdin! Humoren i den film er intet mindre end genial og jeg har set den så mange gange, at jeg en overgang kunne de første 15-20 minutter udenad!

Herkules kommer på en klar andenplads i min verden, mest på grund af Hades - og det er også et af de MEGET få tilfælde, hvor jeg foretrækker at se en film på dansk fremfor engelsk.

Løvernes konge ligger på en god tredjeplads i min verden - sjov, charmerende og med en god historie - og Scar er også genial!
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#19 elwood 15 år siden

Lion King og så må det være Aladdin, synes sangene er ret munter.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#20 lagoni 15 år siden

Et godt årti fpr Disney, der mig bekendt desværre ikke har kunne leve op til standarden derfra. Jeg stemte Skønheden og Udyret, men tæt forfulgt af Løvernes Konge, Aladdin og Herkules.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.

Skriv ny kommentar: