• Løvernes konge
    58%
  • Aladdin
    13%
  • Skønheden og udyret
    9%
  • Jeg ser ikke Disney-film
    5%
  • Herkules
    4%
  • Mulan
    4%
  • Tarzan
    3%
  • Klokkeren fra Notre Dame
    2%
  • Bernard og Bianca: SOS fra Australien
    1%
  • Pocahontas
    1%

Stemmer i alt: 2311

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#31 filmzkim 15 år siden

Nårh nej, det er København der er kokosflager!
Gravatar

#32 Bobby Singer 15 år siden

#27 Hvorfor lige en vejrhane?
Idjit
Gravatar

#33 filmz-Utyske 15 år siden

The Lion King, men jeg har oss' et ret specielt forhold til den film, da jeg så den under Copenhagen filmfestival i sin tid, vistnok til Europa-premiere, efter at have været til fordrag med de to instruktører.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#34 Lizard 15 år siden

Mit stemme gik til "Løvernes Konge" ... men det var et svært valg, da også Aladin og Skønheden & Udyret er klassikere! De andre har jeg dog intet forhold til overhovedet.
Gravatar

#35 filmz-jonasgr 15 år siden

Jeg var inde og se den sammen med min niece som græd igennem hele filmen, eller dvs. da den tragiske episode hænder.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#36 Ericmase 15 år siden

"Løvernes Konge"!
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#37 filmz-Espadon 15 år siden

Tjah Løvernes Konge er måske den mest populære men jeg holder nu på at Aladdin ikke alene er den bedste Disney film fra 90erne men den bedste i det hele taget. Holder også af TV Serien i Disney Sjov. Håber de vil sende den på den nye Disney XD kanal.

Skøndheden og Udyret er også en fin Disney film.

Tarzan er også en rigtig god film.

Pocahontas bryder jeg mig ikke rigtig om.
Gravatar

#38 filmz-Espadon 15 år siden

KillaBee (3) skrev:
Syns Disney havde en storhedstid i 90'erne!

Eller også er deres film bare så elendige idag at 90erne virker som en storhedstid he he.

Ej fra Den Lille Havfrue og frem til Tarzan (altså fra slutningen af 80erne og frem til slutningen af 90erne) er også kendt som The Disney Renaissance.

bn (11) skrev:
Jeg synes ikke specielt godt om nogen af dem, så jeg stemte blankt. Den sidste virkelig gode Disney-tegnefilm var efter min mening 'The Aristocats'. Her indgår musikken naturligt i handlingen, modsat dem på listen, hvor handlingen på musical-agtig vis bremses af en eller anden klæbrigt sukkersød, romantisk sang.

Godt at Pixar kom til.

Aristocats? Pixars film? bedre end 90ernes Disney film? mind mig om ikke at tage imod film råd fra dig BN:-)

Brodersalsa (27) skrev:
Fedtmule og Søn (A goofy movie) er også blandt min favoritter vækker så mange minder frem :)

Også en fin film som dog vidst ikke går under betegnelsen Klassiker. Men det burde den måske. Den er iværtfald mere klassiker end Lille Kylling, Helt Vild og De Frygtløse the Muuhvie.
Gravatar

#39 BN 15 år siden

Espadon (38) skrev:
Aristocats? Pixars film? bedre end 90ernes Disney film? mind mig om ikke at tage imod film råd fra dig BN:-)

Espadon, jeg skal lige minde dig om ikke at tage imod film-råd fra mig. ... Altså bortset fra, at jeg vil foreslå dig at se/gense Toy Story 1+2, The Incredibles og Ratatouille. :-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#40 Åkepool 15 år siden

Og jeg holder med bn her :)
So, at last we meet for the first time for the last time.

Skriv ny kommentar: