-
Løvernes konge58%
-
Aladdin13%
-
Skønheden og udyret9%
-
Jeg ser ikke Disney-film5%
-
Herkules4%
-
Mulan4%
-
Tarzan3%
-
Klokkeren fra Notre Dame2%
-
Bernard og Bianca: SOS fra Australien1%
-
Pocahontas1%
Stemmer i alt: 2311
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#41 filmz-Espadon 15 år siden
Hehe tvivler på det vil ændre mit syn på dem. Ej jeg synes The Incredibles er en fin film, kan også godt se hvorfor nogle folk kan lide Toy Story selvom den ikke lige er en af mine favoridter. 2eren er vel i og for sig en værdig opfølger. Ratatouille har jeg til gode. Og Pixar er muligvis nogle klasser over Disney idag... men når det kommer til 90ernes Disney film får Pixar IMO baghjul;-)
Men måske kan Ratatouille og Wall-E ændre mit synspunkt... men som sagt... jeg tvivler.
De eneste animationsfilm jeg har set som overhovedet er stærke nok til at begå sig i samme liga som Aladdin og Tarzan er Shrek og Shrek 2... kan ikke lige komme på andre... Kung Fu Panda var da en fin film men ikke helt stjernemateriale, lidt det samme gælder The Incredibles. Toy Story siger mig ikke vildt meget og de fleste andre har været rimelig middelmådige eller elendige.
#42 filmz-Chocobasse 15 år siden
2. Aladdin (En tæt nr. 2. En sød, sjov og ligeså fantastisk film)
3. Klokkeren fra Notre Dame (Nok den dystreste Disney film, men stadig fremragende)
4. Skønheden og udyret (En ægte klassiker. En anelse uhyggelig, nu hvor jeg ser den igen)
5. Pocahontas (En stærk film om kulturmøde og ægte kærlighed)
6. Mulan (Kan ikke give et bedre budskab. Følg dit hjerte og vær dig selv, så skal du nok klare det)
7. Herkules (Det er i hjertet, den ægte styrke findes. Kan det blive bedre?)
8. Tarzan (Sød og sjov, men stadig med en god morale)
9. Bernard og Bianca: SOS fra Australien (fin nok, men det er jo en 2'er.)
Disney er ikke hvad Disney har været. De er totalt gået ned af bakke, og nu handler det kun om humor og action, ikke om ordenlige karaktere, et godt budskab og den velfortalte historie. Giv os det gamle Disney igen!
#43 mr gaijin 15 år siden
Verden ville da være et forfærdeligt sted, hvis alle fulgte deres eget hjerte. Lad os håbe, at hverken pædofile, seriemordere, voldtægtsforbrydere, dyremishandlere, heroinvrag, pengesvindlere, hustrumishandlere, alkoholikere, ludomaner eller racister ser "Mulan". :p
#44 Yoda 15 år siden
lol :-)
Jeg hoppede også på "Løvernes Konge"-vognen.
Selvom både "Aladdin" & "Skønheden og udyret" også er Disney-film, der er placeret højt på min liste over favoritfilm.
#45 Lord Beef Jerky 15 år siden
#46 elwood 15 år siden
Tror Mere seriemorder er til Lion King, med dens Hakuna matata 8-)
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#47 Collateral 15 år siden
#48 Riqon 15 år siden
Det blir aldrig så godt, som det var i 90'erne.
#49 MovieGuy 15 år siden
Men en ting jeg ikke kan forstå er hvorfor at 'Bernard og Bianca: SOS fra Australien' ikke har fået særlig mange stemmer. Det godt være at der ikke er nogle sange i filmen, men tilgengæld er det en film med et fantastisk eventyr.
#50 BN 15 år siden
Ingen sange? Thumbs up!