• Løvernes konge
    58%
  • Aladdin
    13%
  • Skønheden og udyret
    9%
  • Jeg ser ikke Disney-film
    5%
  • Herkules
    4%
  • Mulan
    4%
  • Tarzan
    3%
  • Klokkeren fra Notre Dame
    2%
  • Bernard og Bianca: SOS fra Australien
    1%
  • Pocahontas
    1%

Stemmer i alt: 2311

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#41 filmz-Espadon 15 år siden

bn (39) skrev:
Espadon, jeg skal lige minde dig om ikke at tage imod film-råd fra mig. ... Altså bortset fra, at jeg vil foreslå dig at se/gense Toy Story 1+2, The Incredibles og Ratatouille. :-)

Hehe tvivler på det vil ændre mit syn på dem. Ej jeg synes The Incredibles er en fin film, kan også godt se hvorfor nogle folk kan lide Toy Story selvom den ikke lige er en af mine favoridter. 2eren er vel i og for sig en værdig opfølger. Ratatouille har jeg til gode. Og Pixar er muligvis nogle klasser over Disney idag... men når det kommer til 90ernes Disney film får Pixar IMO baghjul;-)

Men måske kan Ratatouille og Wall-E ændre mit synspunkt... men som sagt... jeg tvivler.

De eneste animationsfilm jeg har set som overhovedet er stærke nok til at begå sig i samme liga som Aladdin og Tarzan er Shrek og Shrek 2... kan ikke lige komme på andre... Kung Fu Panda var da en fin film men ikke helt stjernemateriale, lidt det samme gælder The Incredibles. Toy Story siger mig ikke vildt meget og de fleste andre har været rimelig middelmådige eller elendige.
Gravatar

#42 filmz-Chocobasse 15 år siden

1. Løvernes konge (Intet er bedre end Løvernes Konge. En smuk, stærk og fantastisk film)

2. Aladdin (En tæt nr. 2. En sød, sjov og ligeså fantastisk film)

3. Klokkeren fra Notre Dame (Nok den dystreste Disney film, men stadig fremragende)

4. Skønheden og udyret (En ægte klassiker. En anelse uhyggelig, nu hvor jeg ser den igen)

5. Pocahontas (En stærk film om kulturmøde og ægte kærlighed)

6. Mulan (Kan ikke give et bedre budskab. Følg dit hjerte og vær dig selv, så skal du nok klare det)

7. Herkules (Det er i hjertet, den ægte styrke findes. Kan det blive bedre?)

8. Tarzan (Sød og sjov, men stadig med en god morale)

9. Bernard og Bianca: SOS fra Australien (fin nok, men det er jo en 2'er.)

Disney er ikke hvad Disney har været. De er totalt gået ned af bakke, og nu handler det kun om humor og action, ikke om ordenlige karaktere, et godt budskab og den velfortalte historie. Giv os det gamle Disney igen!

Gravatar

#43 mr gaijin 15 år siden

Chocobasse (42) skrev:
Følg dit hjerte og vær dig selv, så skal du nok klare det

Verden ville da være et forfærdeligt sted, hvis alle fulgte deres eget hjerte. Lad os håbe, at hverken pædofile, seriemordere, voldtægtsforbrydere, dyremishandlere, heroinvrag, pengesvindlere, hustrumishandlere, alkoholikere, ludomaner eller racister ser "Mulan". :p
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#44 Yoda 15 år siden

lol :-)

Jeg hoppede også på "Løvernes Konge"-vognen.

Selvom både "Aladdin" & "Skønheden og udyret" også er Disney-film, der er placeret højt på min liste over favoritfilm.
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#45 Lord Beef Jerky 15 år siden

Løvernes Konge og Skønheden Og Udyret er for mig de eneste gode Disney film fra 90'erne. Jeg stemte Løvernes Konge... kedeligt at følge massen, men der er vist ingen tvivl om, at dette er blandt det bedste Disney nogensinde.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#46 elwood 15 år siden

Tror Mere seriemorder er til Lion King, med dens Hakuna matata 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#47 Collateral 15 år siden

Gættede på at Lion King ville ligge højt, så valgte Herkules af en eneste årsag: Hades! Han er fantastisk i den film.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#48 Riqon 15 år siden

Det er svært at stemme. Ikke fordi jeg er uenig, synes også at Lion King er langt den bedste - har bare sådan en følelse af, at de fleste på listen fortjener min stemme. :-P
Det blir aldrig så godt, som det var i 90'erne.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#49 MovieGuy 15 år siden

Det er godt nok et svært spørgsmål. Selv er jeg stor fan af Disney, og holder meget af alle dette studies film.
Men en ting jeg ikke kan forstå er hvorfor at 'Bernard og Bianca: SOS fra Australien' ikke har fået særlig mange stemmer. Det godt være at der ikke er nogle sange i filmen, men tilgengæld er det en film med et fantastisk eventyr.
Gravatar

#50 BN 15 år siden

MovieGuy (49) skrev:
Men en ting jeg ikke kan forstå er hvorfor at 'Bernard og Bianca: SOS fra Australien' ikke har fået særlig mange stemmer. Det godt være at der ikke er nogle sange i filmen, men tilgengæld er det en film med et fantastisk eventyr.

Ingen sange? Thumbs up!

http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: