• The Dark Knight
    42%
  • Inception
    15%
  • Memento
    11%
  • Interstellar
    9%
  • The Prestige
    9%
  • The Dark Knight Rises
    8%
  • Batman Begins
    5%
  • Insomnia
    0%
  • Following
    0%

Stemmer i alt: 1007

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#11 LukasAasted 9 år siden

Meget vanskeligt at svare på...
Jeg så Following forleden og det er nok hans svageste film, men den er stadig rigtig god. Derefter bliver det straks vanskeligere at skelne dem ad!
Gravatar

#12 GustavE 9 år siden

Det er næsten umuligt at vælge mellem hans film, men jeg prøver alligevel:


1. The Prestige
Virkelig godt skuespil, masser af overraskende twists, en meget Nolansk ikke-så-lige-til fotællerstil... og så lige det, at hele filmen selv er en stor tryllekunst. En af mine absolutte yndlingsfilm!

2. The Dark Knight
Den bedste superhelte/action film nogensinde. Efter Adam West, George Clooney osv., var det svært at forestille sig Batman på denne måde. Heath Ledger er selvfølgelig højdepunktet, men Christian Bale, Aaron Eckhardt, Maggie Gyllenhall og Gary Oldman skal bestemt ikke undervurderes!

3. Memento
En af de mest hjernevridende, klogest udtænkte og velspillede krimier nogensinde. Den virkelig besværlige baglæns/forlæns fortællerstil sætter på genial vis en i samme situation som hovedpersonen. Godt skuespil og masser af fantastiske twists. Genialt!

4. Inception
Igen en af de bedste actionfilm nogensinde. Virkelig godt tænkt. Interessant grundlag (dream within a dream... within a dream!). Også et af de bedste scores nogensinde, højst sansynligt Hans Zimmers bedste... og det siger jo ikke så lidt!

5. Interstellar
Jeg vil ikke sige for meget om den, så lad mig bare sige, at det er en af de største film, der nogensinde er lavet! Lige så stor og episk som 2001: A space odessey. I bedste Nolanstil, et par gode twists og en storslået slutning. En fantastisk film om det, vi ikke kender til! Se den i biffen nu!

6. Batman Begins
Det lyder mærkeligt med en fuldstændig realistisk og seriøs superheltefilm, men det gør det ikke længere, når man har set denne film! Femte bedste Batman-film nogensinde (efter The Dark Knight, Mask of the Phantasm, The Dark Knight Returns og Batman fra 1989).

7. The Dark Knight Rises
Det var umuligt at leve op til de forventninger, The Dark Knight efterlod sig, men det lykkes næsten. Denne film er virkelig god, stor og episk. Ros til filmen for at gå i den modsatte retning af Jokeren med Bane, i stedet for bare at kopiere ham.

8.Insomnia
Dette er så vidt jeg ved den eneste Nolan-film, han ikke selv har været med til at skrive. Det kan også mærkes. Insomnia er en god thriller med gode præstationer fra Al Pacino og Robin Williams (der viser helt nye, ubehalige sider af sig selv), men når aldrig særlig højt op.

9. Following
Historien og Nolan-fortællerstilen er der i Following, og den formår også at overraske en flere gange, men skuespillet er ikke helt i top, og det at den er i sort/hvid giver egentlig ikke den helt store mening. Following er dog stadig en god film.

10. Doodlebug
Det er lidt svært at sammenligne denne tre minutter lange kortfilm med alle biograffilmene. Det er dog en sjov, lille film, der skal ses (prøv youtube).


Nolan er efter min mening den bedste instruktør lige i øjeblikket. Han har ud af ni spillefilm ikke lavet en eneste dårlig. Det er virkelig imponerende, så derfor er han min yndlingsinstruktør.

Skriv ny kommentar: