-
Trainspotting30%
-
28 dage senere22%
-
Slumdog Millionaire19%
-
Sunshine10%
-
Kender ikke hans film10%
-
The Beach7%
-
Mord mellem venner1%
-
Et ikke helt almindeligt liv0%
-
Millions0%
Stemmer i alt: 1489
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#51 Morbid 15 år siden
I Sunshine er solen ved at dø, der er en eller anden form for radioaktiv(?) stråling der gør kommunikation umuligt, det er muligt at have en afsluttende stand-off scene mens tid og rum bøjer pga solens tyngdekraft. Sådan er den films univers! Folk kan så synes det er den forkerte tilgang til emnet, og det er de i deres gode ret til, men at dømme den som om det er noget der rent faktisk sker om 30 år er vel bare en forhindring for sin egen oplevelse.
Det er en film som fokuserer mere og mere på metaforer, og sådan håber jeg de fleste ser den første gang. Personligt synes jeg de sidste 30 minutter er noget af det mest fantastiske fanget på film i dette årtusinde, og jeg holder mig normalt på god sikkerhedsafstand far sci-fi.
#52 Bony 15 år siden
#53 rubberdub 15 år siden
***SPOILER på Sunshine***
Hmmm, de sidste 30 min var hvad ødelagde det totalt for mig. Der var jo ikke noget der hang samme efter de kom ind på det første skib? Hvorfor springer det hele i luften, hvor kommer ham johnson fra, og hvordan helede kommer han over på det andet skib? Hvordan havner hende chicken inde i bomben?
Anyways, du kan sguda ikke lave en sie-fi film der skider på alle fysiske regler? Halvdelen af sie-fi er en form for leg med fysikkens regler, men at se helt bort fra dem?
Hvad er det for nogle metaforer?
Ikke for at stikke, men Hero, House of flying daggers og crouching tiger hidden dragon er kinesiske film baseret på kinesisk folke tro. Denne folke tro mente; hvis man var dygtig nok til sin material arts, og spiritualitet. kunne man se luft som en element lige med de andre, og derfor også bevæge sig fri i det. Derfor kan de flyve i Hero, og derfor er det på ingen måder fjollet. Det er til gengæld fjollet at ting sprænger i luften uden grund, og at man skulle kunne flyve ind i sol med en stor bombe. Solen er virkelig varm.
#54 filmz-Bruce 15 år siden
Med mindre jeg husker fejl, så fungerer det team som en autonom enhed fra ungdomshuset (jeg har den ikke 100% in mind, men det var min følelse under synet og jeg har ikke lyst til at se den igen). Dette KUNNE man se gennem fingre med, hvis castet var karismatisk og der var store skuespilpræstationer iblandt, men personligt fandt jeg kun én præstation rigtig rigtig god, hvorimod resten var personer, som man (læs: jeg) ikke fandt interessante og derfor ikke bekymrede mig om. Sammenligner man med eksekveringen fra Alien, hvor man hurtigt blev "dus" med de 7 besætningsmedlemmer, så er der en verden til forskel i introduktionen til teamet.
Derudover var der absolut ingen grund til, at den ubekendte faktor, den afsvedte mand, konstant skulle være uheldig med at blive filmet på en måde, så man troede han havde ånde som et psykedelisk LSD vrag, som fik kameraet til at få et syretrip. Fint nok, at det "man ikke ser" virker mest frygtindgydende, det kender man også fra Alien, men så lad ham dog være uset så længe som muligt istedet. Men ok hatten af for at eksperimentere med en "ny måde" at behandle "det ukendte" på, men eksperimentet faldt fladt sammen og blev et irritationsmoment for mig. Men igen ... der var mange flotte billeder og meget genbrug fra Silent Running, 2001 og Alien.
#55 rubberdub 15 år siden
Med hensyn til personerne, så ja, der var slet ikke nogle af dem man blev knyttet til. kunne meget godt lide Zero, var det ikke det han hed. Han var cool, lidt underlig og små sær i starten. Men så blev han puttet i baggrunden, og man glemte ham, indtil han døde og så sad man tilbage med et "når, ja, okay?".
#56 Bobby Singer 15 år siden
#57 rubberdub 15 år siden
#58 rockysds 15 år siden
#59 Highland Park 15 år siden
På forhånd tak.
#60 rubberdub 15 år siden
#59 Ja det ville være rigtig rart, er lidt ked af at jeg ikke har fået sat dem på...
Man burde egentlig kunne gøre det efterfølgende...