-
"A History of Violence"27%
-
"Fluen"23%
-
Har ikke set hans film14%
-
"Eastern Promises"14%
-
"Crash" (1996)7%
-
"eXistenZ"5%
-
"Naked Lunch"3%
-
"Videodrome"2%
-
Anden film2%
-
"Blodbrødre"2%
-
"Spider"1%
Stemmer i alt: 1811
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#41 NightHawk 17 år siden
2. The Dead Zone - Christopher Walken i en af hans fornemmeste præstationer med stærkt modspil fra Martin Sheen, som den magtliderlige og dybt reaktinonære præsidentkandidat, (hvem sagde Georg W. Bush jr.)
3. The Fly - Syntes stadig den fungerer som en glimrende csi-fi gyser idag og ser egenlig ikke, at den tidsperiode den er indspillet i sku' ha' nogen negativ indflydelse på selve oplevelsen. Det såkaldt 80'er agtige, (hvilket altid blir nævnt i en negativ tone) hersker klart nok i folks look, (frisure og tøj), men ellers så syntes jeg filmen, hvis man ser bort fra det, sagtens begå sig imellem nutidens sci-fi gysere.
4. A History of Violence - Oldschool krimi/action, der ikke ligefrem, imo, har noget nyt under skjorten. Plottet er set før i utallige b-film, dermed ikke sagt at "A Historys"...er dårlig, for det er den absolut langt fra. Men havde det ikke været for Cronenberg, Mortensen, Harris og Hurt, var det næppe en film der havde fået den opmærksomhed den har fået nu.
5. Crash - Har det på præcis samme måde med den her film, som jeg har det med Irreversible. Ubehagelig og frastødende, men samtidig også visuelt interessant og foruroligende fascinerende.
Lige uden for top 5 ligger Scanners, Spider og Videodrome.
Må pinligt indrømme, at jeg stadig mangler at få set Naked Lunch, Dead Ringers, The Brood og Eastern Promises.
#42 filmz-Angel Eyes 17 år siden
#43 jessup 17 år siden
#44 filmz-Angel Eyes 17 år siden
#45 pulse83 17 år siden
#46 JannikAnd 17 år siden
#47 filmz-BrotherJack 17 år siden
#48 filmz-Le Samouraï 17 år siden
#49 filmz-michaell 17 år siden