• "A History of Violence"
    27%
  • "Fluen"
    23%
  • Har ikke set hans film
    14%
  • "Eastern Promises"
    14%
  • "Crash" (1996)
    7%
  • "eXistenZ"
    5%
  • "Naked Lunch"
    3%
  • "Videodrome"
    2%
  • Anden film
    2%
  • "Blodbrødre"
    2%
  • "Spider"
    1%

Stemmer i alt: 1811

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#1 Yoda 17 år siden

Valget stod mellem "Naked Lunch" og "Videodrome", men krydset blev sat ved sidstnævnte.

Dog er det ærgeligt, at "The Brood" ikke er på listen. Det er min personlige Cronenberg-favorit.

"Fluen" er også højt på listen. Et af de få remakes, jeg i øvrigt sætter større pris på end originalen.

Det vil sandsynligvis være "A History of Violence" eller "Eastern Promises", der løber med sejren i denne poll, da mange næppe har set hans tidligere film.
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#2 Benway 17 år siden

"Naked Lunch" er en af mine yndlingsfilm, så det måtte blive den, men han har lavet mange virkelig fremragende film.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#3 chandler75 17 år siden

Anden film - "Fluen" er god underholdning, men lidt 80'er agtig på en del områder. "The Brood" er den jeg husker bedst - usædvanlig og foruroligende film, som vækker minder om "Don't Look Now".
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#4 filmz-mr. larsen 17 år siden

det var et gigantisk svært valg mellem a history of violence og eastern promises men jeg valgte sidstenævnte nu hvor man jo kun kan vælge en
Gravatar

#5 filmz-michaell 17 år siden

Hans bedste film imo er:
Naked Lunch
Spider
Videodrome
Eastern Promises
A History of Violence
A slavish concern for the composition of words is the sign of a bankrupt intellect. Be gone, odious wasp! You smell of decayed syllables
Gravatar

#6 Mercadian 17 år siden

A History Of Violence

Surprise at Benway stemmer Naked Lunch... wow :)
If practice makes perfect, but nobody is perfect, then why practice?
Gravatar

#7 Benway 17 år siden

#6 :)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#8 keitel 17 år siden

Fluen- kan også mindes jeg har set "Videodrome" var det ikke noget med at James Woods løber rundt med et vhs bånd inde i maven, hehe-lidt for syret efter min smag.
Gravatar

#9 BN 17 år siden

Anden film:

The Dead Zone

Christopher Walken's bedste hovedrolle nogensinde, og et stærkt og spændende drama, hvor det er de menneskelige, følelsesmæssige elementer fremfor de overnaturlige der sidder på nethinden, når filmen er slut.

Og historien er helt uden
den sædvanlige Hollywood'ske happy end - det er en tragisk historie om en mand der mister sit livs store kærlighed grundet tilfældige, ulykkelige omstændigheder, og samtidig er det en film om menneskesindets mørke afkroge, skildret gennem hovedpersonens afsløring af dels en seriemorder, dels forskellige personers "dæmoner".

Et afdæmpet mesterværk.

(På en sikker andenplads kommer "A History of Violence".)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#10 Morbid 17 år siden

Suverænt Crash
You need chaos in your soul to give birth to a dancing star.

Skriv ny kommentar: