• Rocky
    28%
  • Million Dollar Baby
    23%
  • Raging Bull
    20%
  • Cinderella Man
    8%
  • Rocky III
    4%
  • Rocky Balboa
    4%
  • Ali
    3%
  • Anden film
    3%
  • Rocky II
    3%
  • The Hurricane
    2%
  • The Harder They Fall
    0%
  • Midnight Sting
    0%
  • Hard Times
    0%

Stemmer i alt: 1111

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#31 Åkepool 15 år siden

#21 - Optog den nærmest ved et tilfælde, da den en dag for et godt stykke tid siden var i tv. Blev så via en tråd herinde, overbevist om, at det var en rigtig god film, så jeg tog mig sammen og så den og den var faktisk rigtig god.

Og så handler den jo om noget som både du og jeg kan huske (hvis du altså interesserer dig for sport).
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#32 BN 15 år siden

#28:

Nej, det er du ikke. Jeg synes heller ikke, den er noget særligt. Jeg vil bare ikke bruge ordet "pladder-sentimental" - jeg vil derimod kalde den drævende, deprimerende og livstræt. Uanset at tingenes drejning i filmen også godt kunne ske i virkeligheden, så savner jeg en egentlig pointe med historien. I mine øjne er det et simpelt kunstgreb, at man
i filmens første lange halvdel fortæller en traditionel succeshistorie om en kvindelig bokser der gør lynkarriere, hvorefter man så skifter stil og lader sidste og kortere halvdel være en sygehistorie, idet man gør pigen lam og lader hendes træner give hende aktiv dødshjælp.
.... Det får bare MIG til at tænke: 'Og hvad så? Hvad er pointen?'
Filmen dvæler ved invaliditet, død, håbløshed, sorg og gråd i en sådan grad, at jeg faktisk godt kan forstå at du haler ordet "pladder-sentimental" frem. For når disse i sig selv nedslående ting bare står alene, så er det som om der bare skal trykkes på alle føle-knapperne.

Jeg er heller ikke så glad for ordet "overvurderet", for hvis en person er oprigtigt begejstret for filmen, så kan man vel ikke sige, at han/hun "overvurderer" den, ligesom jeg heller ikke mener, at du og jeg "undervurderer" den, bare fordi vi oprigtigt talt finder den kedelig eller dårlig.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#33 BN 15 år siden

#31 - Åkepool:

Nu hvor både du og bruce har anbefalet den, vil jeg da bestille den via lovefilm. ... Jeg har kun en ret fjern erindring om den sportsbegivenhed, den handler om. Selvom jeg ikke er den store sportsfan, har man jo fulgt lidt med alligevel. Men jeg venter til filmen med at få det ordentligt genopfrisket. :-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#34 KVASAR 15 år siden

Valget står imellem de tre film her "Raging Bull", "Rocky" og "Million Dollar Baby",
da de alle er klar de bedste.

Og valget faldt på "Rocky".

Men hvis jeg skulle stemme på Anden så går min stemme til de [url= ;o)
AVATAR A James Cameron Film - Total $2.782.206.970 Worldwide
Gravatar

#35 Åkepool 15 år siden

#34 - Du kan ikke stemme på Anden her, der må du vente på en bedste stand-up'er poll ;)
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#36 moulder666 15 år siden

Jeg måtte sætte min stemme ved Rocky Balboa. Selvom resten af serien er fænomenal, har den aldrig fanget mig så meget som Sly's sidste portræt af en afdanket gammel mand, der har fået lidt for mange tæsk igennem sit liv, men stadig er parat til at give den hele armen - det er nok den film siden 2005 eller deromkring der har overrasket mig mest i den positive retning.

Med hensyn til Million Dollar Baby har #32 - Bn - sagt præcis det, som jeg mener om den film.
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#37 Silver666 15 år siden

moulder666 Rocky Balboa var også en meget flot farvel til Rocky
den er tæt på at nakke en nr 2 eller 3 plads på min liste ;-)
Stallone gjorde det umulige! og lavede en rigtig flot afslutning på serien
.Da det nu kunne havde gået så grueligt galt på papiret taget hans alder i betragtning
.havent you peeked yet? no theres still some stuff in the basement :-)
Gravatar

#38 keitel 15 år siden

The Hurricane, Denzels mesterværk!
Gravatar

#39 Ash 15 år siden

Raging Bull, helt klart. Den bedste boksefilm nogensinde, og en af de bedste film i det hele taget. Hvordan man kan vælge Rocky frem for denne, forstår jeg ikke!
Gravatar

#40 Silver666 15 år siden

Ash (39) skrev:
Raging Bull, helt klart. Den bedste boksefilm nogensinde, og en af de bedste film i det hele taget. Hvordan man kan vælge Rocky frem for denne, forstår jeg ikke!
Hvordan nogen kan vælge Raging Bull forstår jeg så ikke
.Har set Raging 2 gange for at prøve at forstå
men hver gang ender jeg med konklutionen at syntes den er total overvuderet og langtrukken.
Men det er vil smag og behag ;-)

Skriv ny kommentar: