-
Rocky28%
-
Million Dollar Baby23%
-
Raging Bull20%
-
Cinderella Man8%
-
Rocky III4%
-
Rocky Balboa4%
-
Ali3%
-
Anden film3%
-
Rocky II3%
-
The Hurricane2%
-
The Harder They Fall0%
-
Midnight Sting0%
-
Hard Times0%
Stemmer i alt: 1111
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#1 Skeloboy 15 år siden
Million Dollar Baby bagefter
#2 fatcat 15 år siden
Men Raging Bull er også en kongefilm. Men på lidt andre præmisser...
Og kunne godt have tænkt mig at se film som "Kid Galahad" og Buster Keaton's "Battling Butler" dem bør man i hvert fald se.
#3 tranberg 15 år siden
#4 filmz-Is 15 år siden
Top 5:
1. Rocky
2. Raging Bull
3. Million Dollar Baby
4. Cinderella Man
5. Rocky II
#5 MOVIE1000 15 år siden
men min stemme falder på Rocky II
#6 filmz-jonasgr 15 år siden
'Cause I'm evil"
#7 Kruse 15 år siden
#8 database 15 år siden
#9 filmz-Bruce 15 år siden
Som alle andre er jeg Rocky I fan. Det er en fed film, men bedste boksefilm, det er nok at strække den.
Cinderella Man er i mine øjne Ron Howards bedste film, selvom der føles en tand for meget overvægt i melodramaets favør. Det var nu engang Bradocks historie, men hans modstander var ikke ligeså skidt en person, som det vises. Det ændrer dog ikke ved, det er en god film.
I The Harder They Fall er det ikke så meget bokseren som korruptionen omkring boksning, som er i centrum. Bogart spiller forrygende, men bedste film om boksning er det ikke.
Jeg ender så op med Raging Bull, både det kunstnerisk bedste værk, kompromisløs i alle detaljer og en så velspillende De Niro, at man må undres over de sidste 10 års kunstneriske forfald i den mands karriere.
Men bedste bokse sekvens, det er og bliver Charlie Chaplin.
#10 BN 15 år siden
Jeg har aldrig brudt mig om boksefilm, endsige film om sport i det hele taget. Kun 'The Natural' (om en baseball-spiller) kunne og kan stadig fænge mig pga. sin næmest mytiske fortælling.