• Rocky
    28%
  • Million Dollar Baby
    23%
  • Raging Bull
    20%
  • Cinderella Man
    8%
  • Rocky III
    4%
  • Rocky Balboa
    4%
  • Ali
    3%
  • Anden film
    3%
  • Rocky II
    3%
  • The Hurricane
    2%
  • The Harder They Fall
    0%
  • Midnight Sting
    0%
  • Hard Times
    0%

Stemmer i alt: 1111

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#1 Skeloboy 15 år siden

Raging Bull, helt 100%

Million Dollar Baby bagefter
Gravatar

#2 fatcat 15 år siden

Hmm - jeg må sige Rocky. Den fangede mig både 1,2, 3, 4 og 5 gang jeg så den. Derefter havde jeg regnet plottet ud :)

Men Raging Bull er også en kongefilm. Men på lidt andre præmisser...

Og kunne godt have tænkt mig at se film som "Kid Galahad" og Buster Keaton's "Battling Butler" dem bør man i hvert fald se.
"I'm not going to waste my time arguing with a man who's lining up to be a hot lunch."
Gravatar

#3 tranberg 15 år siden

Million Dollar Baby ... ellers siger boksefilm mig ingenting.
The end is closest to the beginning
Gravatar

#4 filmz-Is 15 år siden

Den er virkelig svær! Jeg elsker boksefilm, og der er simpelthen blevet lavet så mange gode film. Min stemme går til Rocky der stadig den dag idag er en helt fænonemal film. Efterfølgerne er ikke lige så gode, men stadig meget underholdende og Stallone er fremragende i alle seks film. Raging Bull og Million Dollar Baby er også virkelig forrygende og fantastiske film.

Top 5:
1. Rocky
2. Raging Bull
3. Million Dollar Baby
4. Cinderella Man
5. Rocky II
Gravatar

#5 MOVIE1000 15 år siden

vi har da vist haft denne poll før

men min stemme falder på Rocky II
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#6 filmz-jonasgr 15 år siden

Raging Bull med The Hurricane bagefter. To sublime film og The Hurricane er jo filmen som Denzel Washington i virkeligheden skulle have haft sin oscar for.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#7 Kruse 15 år siden

Klart Raging Bull!
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#8 database 15 år siden

Også Raging Bull herfra. Rocky er ligeledes fantastisk, og jeg har altid ment at Cinderella Man var en meget undervurderet film, med en suværen Russell Crowe i hovedrollen.
Gravatar

#9 filmz-Bruce 15 år siden

Svært. Raging Bull, Rocky, Million Dollar Baby og Cinderella Man er alle topklasse. Million Dollar Baby er med sit twist nok den modigste og mest kompromisløse og derved måske den man mindst har lyst til at gense. Men stærk er den. Men har alligevel svært ved at betragte den som en dedikeret bokse film.

Som alle andre er jeg Rocky I fan. Det er en fed film, men bedste boksefilm, det er nok at strække den.

Cinderella Man er i mine øjne Ron Howards bedste film, selvom der føles en tand for meget overvægt i melodramaets favør. Det var nu engang Bradocks historie, men hans modstander var ikke ligeså skidt en person, som det vises. Det ændrer dog ikke ved, det er en god film.

I The Harder They Fall er det ikke så meget bokseren som korruptionen omkring boksning, som er i centrum. Bogart spiller forrygende, men bedste film om boksning er det ikke.

Jeg ender så op med Raging Bull, både det kunstnerisk bedste værk, kompromisløs i alle detaljer og en så velspillende De Niro, at man må undres over de sidste 10 års kunstneriske forfald i den mands karriere.

Men bedste bokse sekvens, det er og bliver Charlie Chaplin.

Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#10 BN 15 år siden

Stemte blankt.

Jeg har aldrig brudt mig om boksefilm, endsige film om sport i det hele taget. Kun 'The Natural' (om en baseball-spiller) kunne og kan stadig fænge mig pga. sin næmest mytiske fortælling.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: