• In the Name of the Father
    21%
  • Bloody Sunday
    18%
  • Patriot Games
    18%
  • The Devil's Own
    13%
  • Michael Collins
    11%
  • Anden film
    8%
  • The Crying Game
    7%
  • The Boxer
    3%
  • Hidden Agenda
    1%
  • A Prayer for the Dying
    1%

Stemmer i alt: 634

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#11 moulder666 16 år siden

#6 True that, men det hele handler om nordirske "frihedskæmpere" og deres forsøg på at finde flere våben til at fortsætte konflikten.

Anyways, "The Devil's Own" er faktisk den eneste jeg har fået set, så jeg tror det må blive en blank stemme... :-(
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#12 [ikke godkendt bruger] 16 år siden

[Denne bruger afventer at blive godkendt til at deltage i diskussionen.]
"I love the smell of napalm in the morning..."
Gravatar

#13 duuk74 16 år siden

Anden film: The Wind That Shakes the Barley

Tror ikke du skal tage afstemningerne så tungt ;)
Det er alligevel også altid "det tavse mainstream flertal" der vinder hver gang.
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#14 BN 16 år siden

Har set:

Patriot Games
The Devil's Own
The Crying Game
A Prayer for the Dying
In the Name of the Father
The Boxer

Har ikke set:

Michael Collins
Bloody Sunday
Hidden Agenda

...

Jeg er på alle punkter enig med S-Dalsgaard i #7. 'Patriot Games', som er den film fra listen jeg holder allermest af, og 'The Devil's Own' er hermed begge diskvalificeret. Jeg bryder mig ikke om 'The Crying Game' og 'A Prayer for the Dying', og 'The Boxer' er en ganske udmærket film, men ikke nogen sværvægter. ;-)

Så hvis der kun var de seks film fra min 'Har set'-kategori, ville jeg nok vælge 'In the Name of the Father'.

Men da jeg - skandaløst nok - ikke har set Paul Greengrass' meget roste 'Bloody Sunday', og ej heller 'Michael Collins' og 'Hidden Agenda', vælger jeg at stemme blankt.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#15 Michael Andersen 16 år siden

#12 Man skal bare tage det for hvad det er, for folk må jo stemme som de vil. Har man kun set et par af filmene, stemmer man selvfølgelig på den bedste man har set. Det eneste man kan bruge de her polls til er sjov og diskussion :) Det er ikke en Oscar, der skal uddeles eller noget sådan noget "alvorligt".

Det er også derfor at nyheder, hvor læsere af et eller andet blad/site har kåret X som bedste film osv. nogensinde, er lige så ubrugelige. Som hvis en filmignorant på BT i morgen lavede en nyhed ud af en af vores afstemninger: "Filmz-brugerne udnævner komedien, "Jeg kender ikke Billy Wilders film", som Bedste Billy Wilder-film."
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#16 aero 16 år siden

Undre mig meget over "The wind that shakes the barley" ikke er med, da det må være den absolut bedste film om konflikten i mine øjne,
Its structural perfection is matched only by its hostility
Gravatar

#17 Benway 16 år siden

#16 Det er vel, fordi den ikke specifikt handler om Nordirland. Hvis den havde været med, ville det være den jeg stemte på.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#18 Buzz 16 år siden

17 det kan være den er blive over set
Gravatar

#19 mr gaijin 16 år siden

Crying Game.

and as they both sink beneath the waves, the frog cries out, "Why did you sting me, Mr. Scorpion? For now we both will drown!" Scorpion replies, "I can't help it. It's in my nature!"
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#20 Highland Park 16 år siden

#19: Og skorpionens hale er en metafor for...? :P

Jeg stemte også på den film.
... as surely as there's a mouse behind your ear.

Skriv ny kommentar: