• In the Name of the Father
    21%
  • Bloody Sunday
    18%
  • Patriot Games
    18%
  • The Devil's Own
    13%
  • Michael Collins
    11%
  • Anden film
    8%
  • The Crying Game
    7%
  • The Boxer
    3%
  • Hidden Agenda
    1%
  • A Prayer for the Dying
    1%

Stemmer i alt: 634

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#1 rockysds 16 år siden

Har ikke set forfærdelig mange af dem, men "Bloody Sunday" er en fremragende film, og den fik min stemme.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#2 Norrah 16 år siden

Må vidst være første gang hvor jeg faktisk er i tvivl om jeg har set nogen af dem... :( Piinligt. Skal nok lige tjekke efter.
Gravatar

#3 Åkepool 16 år siden

Af de 4 film jeg har set fra listen, blev det "A Prayer for the dying" (Messe for en morder), med en suveræn Mickey Rourke.
Desværre er jeg indtil videre, den eneste der har stemt på den :(
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#4 Norrah 16 år siden

AF de kun 2 film jeg kan genkende. Så må jeg sige in the name of the father. Husker ikke så meget af Devils own, så den har ikke sat et godt nok spor i mig i guess...
Gravatar

#5 Benway 16 år siden

Det blev den fantastiske "The Crying Game", men "In the Name of the Father" og "Bloody Sunday" er også glimrende.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#6 imz 16 år siden

The Devil's Own - som en nordisk konflikt film ?
Brad kommer til Harrison i USA -

One man trapped by destiny, and another bound by duty. They're about to discover what they're willing to fight, and to die for
What lies behind us or what lies before us are tiny matters compared to what lies within us
Gravatar

#7 filmz-S_Dalsgaard 16 år siden

Patriot Games er den bedste af ovenstående film, men det er nok ikke lige den der bedst beskriver noget om den nordirske konflikt, hvilket forøvrigt også gælder f.eks. The Devil's Own. Jeg tror ikke man skal se amerikanske film for at få det bedste billede af konflikten. Der vil jeg tro at In the Name of the Father og Bloody Sunday er bedre bud.
www.tvserie-guiden.dk - Blog om TV-serie nyheder
Gravatar

#8 tiany 16 år siden

Stemte på Michael Collins fordi det var den som vi så på gym i forbindelse med gennemgang af konflikten og den var sgu udemærket. Vi skulle egentlig have set In the Name of Father, men vores lærer kunne ikke finde den, men har hørt masser af godt om den.
Valar morghulis
Gravatar

#9 zyberjoker 16 år siden

Hmmm.. Nu vil jeg mene at 'some mothers son' burde vinde stort, selvom den ikke engang er listen. Det er desværre en film som ikke kommet på DVD nogensinde, og den er praktisk talt umulig at opdrive i Danmark men den er helt fantastisk, den handler om sultestrejken i 1981, og specielt om Bobby Sands
I solemnly swear, that i am up to no good!
Gravatar

#10 natterjack 16 år siden

Nu er det ikke lige den nordirske konflikt jeg husker bedst fra "The Crying Game"... Ahem.

Skriv ny kommentar: