-
The Shawshank Redemption26%
-
Star Wars: Episode V - Imperiet slår igen20%
-
Inception13%
-
Pulp Fiction12%
-
The Godfather12%
-
Den gode, den onde og den grusomme6%
-
Schindlers liste5%
-
Gøgereden3%
-
The Godfather: Part II3%
-
12 Angry Men1%
Stemmer i alt: 2475
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#101 LukasBAgerskov 14 år siden
Jeg skal ikke kunne sige det. Da jeg sendte pollet ind havde jeg skrevet det hele på engelsk. det er blevet ændret af en moderator
#102 filmz-Utyske 14 år siden
Filmz benytter normalt de danske titler. Så vidt jeg kan regne ud, er grunden til at Shawshank ikke hedder "En verden udenfor", er åbenbart fordi da filmen blev relanceret på dvd, så skiftede man til at bruge den engelske titel i stedet for.
#103 filmz-ab 14 år siden
Jamen det er da korrekt. Det virer useriøst, men det er jo en folkelig afstemning, lidt ligesom folketingsvalg. Og nu er alle brugerne jo ikke helt så brede i deres smag, ligesom mange heller ikke aner en kæft om politik, men alligevel stemmer de. Kan man så bruge imdbs liste til noget? Afspejler den alligevel ikke Godfathers status i historien, som en af de bedste film, til trods for useriøse og mærkelige stemmer hist og her? Jo. De 3.3% 1 betyder vel ikke mere, end man kan se bort fra det. Eller hvad?
#104 Kruse 14 år siden
Og så synes jeg at det er spøjtst at netop du ikke kan se noget useriøst ved at 17,202 har giver karakteren 1 til The Shawshank Redemption og at 24,668 har givet karakteren 1 til The Godfather, når du blev så forarget over at en anmelder på Politikken giver karakteren 1 ud af 6 til Salt. Har disse to film ikke nogle "objektive kvaliteter" der gør karakteren 1 useriøs?
#105 filmz-ab 14 år siden
Jeg kan skam godt se det useriøse (ta' nu dine briller på og læs ovenstående indlæg :-)). Men det opvejes en smule af det gode, for Godfather ligger stadig højt nok, og mange historiske film findes også. Jeg vejer det en smule på den måde. Ja, gu finder jeg det useriøst at f.eks 30.000 giver Godfather 1, eller lign. Men når alt kommer til alt, så er det for mig en fin liste - JA, den har huller, men sådan er der squ så meget.
#106 Kruse 14 år siden
Et eksempel på en af disse hurtig-popularitet-film, der ryger ind på listen omkring dens premiere, hvorefter at den kort tid efter ryger af igen, er The Curious Case of Benjamin Button. Debuterer på en 63. plads, men halvandet år efter er den væk igen. Disse film tager pladsen fra mange etablerede og elskede film, og sådan noget kan ærge mig.
#107 MouseMickey 14 år siden
#108 Kruse 14 år siden
#109 filmz-ab 14 år siden
Allrighty then :-)
Nu vil jeg ikke skære alle over en kam, men der er vel også en del brugere på imdb der ikke har en bred smag, og det er vel okay. Fanboy'isme kan du jo ikke måle sådan konkret.
Ja, "Benjamin..." kunne så ikke holde niveauet, og røg ud igen. Fortjent synes jeg, den er squ ikke god nok.
#110 Michael Andersen 14 år siden
Når de trillioner af Dark Knight-fanboys her et par år efter ikke engang kan holde "The Dark Knight" i top 10 mere, så er det fordi tingene normaliserer sig over tid. Om 2 år mere er den sikkert længere nede.
På kort sigt er listen en populærkonkurrence, men på den lange bane synes jeg derimod at listen giver et meget godt billede af, hvor filmene står hos den brede offentlighed.