• John Williams
    34%
  • Går ikke op i filmmusik
    14%
  • Danny Elfman
    12%
  • Hans Zimmer
    12%
  • Ennio Morricone
    10%
  • Howard Shore
    10%
  • Anden komponist
    7%
  • Eric Serra
    1%

Stemmer i alt: 1478

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#41 nostromo 18 år siden

What the hell?

You name people like Hans Zimmer who is no where near the composer of people like Thomas Newman, Danny Elfman, Howard Shore, James Newton Howard or other new composers.

And what is worst of all is you don't even mention Jerry Goldsmith!!!

John Williams and Jerry Goldsmith are without a doubt the best composers in modern movies. And we are not talking about the new breed of composers who came after these two...

Girl: It said my cookies aren't turned on? What am I supposed to do, pour some milk on myself and show them my tits?
Gravatar

#42 Lethal Injection 18 år siden

det stod meget tæt mellem John Williams og Danny Elfman, men
det blev Elfman pågrund af Edward Scissorhands, batman og nightmare before christmas
Perhaps an attic shall I seek!
Gravatar

#43 Hal60 18 år siden

Puha, den var svær, men sagde Danny Elfman; John Williams, Howard Shore, Hans Zimmer - og som sagt Jerry Goldsmith - kan/kunne nu også deres kram.
When I was a little kid my mother told me not to stare into the sun. So once when I was six, I did.
Gravatar

#44 nostromo 18 år siden

I don't think you can compare Elfman with Williams, it is like saying Country music vs. Hip Hop Rap.

I guess it is just not a fair stand off... Williams can be compared with Goldsmith, James Newton Howard to James Hornor, etc. Elfman to Kamen
Girl: It said my cookies aren't turned on? What am I supposed to do, pour some milk on myself and show them my tits?
Gravatar

#45 filmz-patrickmoog 18 år siden

Jeg er fuldstændig enig med Nostromo, hvordan kan man lave en afstemning og så glemme en af de absolut vigtigste: Goldsmith
Altså film som: Alien, Gremlins, planet of the apes, og Star trek har altså utroligt gode scores hvorimod det bedste Serra nok har lavet er fra "the fifth element"
Nå, min stemme gik til Williams, ham kan selv goldsmith ikke hamle op med: Star wars, Indiana Jones, Jaws, Jurassic Park og superman siger vist det hele :)
Gravatar

#46 filmz-Angel Eyes 18 år siden

Ja, af de nominerede på listen, så må mit valg nok falde på Zimmer - hans scores til "Thin Red Line", "Black Hawk Down" og "The Pledge" er sublime! Men hvad blev der lige af den største af dem alle: Angelo Badalamenti?! Tsk, tsk...
Og #32: Let's not go down that road again ;)
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#47 Michael Andersen 18 år siden

No more whining please! Hvis jeg i tide havde set at vi var klar med denne poll havde den også været længere, men stem nu bare på "Anden komponist" hvis I er utilfredse med udvalget :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#48 zombieman 18 år siden

Hvis jeg havde valget ville jeg have stemt Badalamenti eller Goblin. Valgte dog at stemme på Morricone bare hans samarbejde med Leone gør at han burde ligge nr. 1. Forstår iøvrigt ikke at Williams er så populær bevares han har lavet mange klassikere, men jeg synes personligt at mange af hans scores lyder meget ens.
Lick my plate you dog dick
Gravatar

#49 filmz-Bruce 18 år siden

#28 Ja Oldboy soundtracket var suverænt. Bedste i 2004!

#38 Angelo Badalamenti laver uhyggelig stemningsfyldt musik, men nok ikke i nærheden af "bedste" :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#50 filmz-unlimited 18 år siden

Det var svært at vælge imellem Danny Elfman og Hans Zimmer, men min stemme faldt altså på Hans Zimmer. De har begge komponeret nogle fantastiske stykker musik, men på hver deres måde. De er begge komponister i topklasse, så min stemme kunne lige så godt være faldet på Danny Elfman.

Skriv ny kommentar: