• John Williams
    34%
  • Går ikke op i filmmusik
    14%
  • Danny Elfman
    12%
  • Hans Zimmer
    12%
  • Ennio Morricone
    10%
  • Howard Shore
    10%
  • Anden komponist
    7%
  • Eric Serra
    1%

Stemmer i alt: 1478

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#11 filmz-Bruce 18 år siden

Anden komponist. Bernard Herman. Kongelig Hofleverandør. His Royal Highness Alfred Hitchcock!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#12 lasse78 18 år siden

Ennio Morricone blev det til, da jeg mere el mindre er vokset op med hans musik igennem film. Williams forstår jeg ikke helt endnu, men det kommer nok med tiden. Elfman burde havde været min "number one", da det er hans musik jeg lytter mest til og ser mest op til. Men stadig synte jeg at Morricone har noget 100% unikt i sin "tone".

http://lasseelkjaer.dk/
Gravatar

#13 Tylerdurden 18 år siden

#11 Ja Herrmann burde selvfølgelig også være på listen. Manden er en genial komponist! Psycho er et af mine yndlings soundtracks.
You stay classy, San Diego. I'm Ron Burgundy?
Gravatar

#14 The Insider 18 år siden

Og hvor bliver Jerry Goldsmith af? Dog glædeligt at se at Horner ikke er inkluderet :-)
War. War never changes.
Gravatar

#15 Michael Andersen 18 år siden

Ville stemme på alle, undtagen Serra, Zimmer og Går ikke op i filmmusik, hvis det var men kan jo kun stemme på en: Anden komponist - Jerry Goldsmith.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#16 PredatorX 18 år siden

Mit valg faldt også på John Williams. Bare at han kan lave et så nynne venligt tema til en film som "Jurassic Park" siger næsten alt om ham. Hans score til de tre første (ældste) "Star Wars" film er tre små mesterværker, hvor "Superman" kommer meget tæt på at nå samme højder, eller et af mine Williams stor favoritter ."... Temple of Doom", der indeholder det helt eminente "Slave Children's Crusade". Som #7 påpejer findes der nok ikke nogen score-composer der har haft samme indflydelse på den alm befolkning, som måske ikke lige ved at selvsamme person står bag både "Indy", "Star Wars" og "Superman".

Udover det er det kedeligt at Alan Silvestri ikke er på listen. Hans arbejde på "Back to the Future", "Predator" og "Romancing the Stone" er film musik i særklasse.

John Barry burde helt sikkert også have været på listen.

Michael Nyman, alene, for hans "The Piano" score.

James Howard Newton er efterhånden også værd at holde øje med.

Danny Elfman er helt sikkert også dygtig, men han skal IKKE anerkendes for hans "Spiderman" soundtrack, som er noget af det mest intetsigende i nyere tid. Næææ jeg ville hellere sætte "Batman Returns", "The Frighteners" eller "Edward Scissorhands" på til hver en tid.

Trevor Jones skal også have credit for hans "The Last of the Mohicans" score..
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#17 PredatorX 18 år siden

Ja Jerry Goldsmith skulle helt sikkert have været der! (Også selvom jeg ikke ville have stemt på ham).
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#18 stefsims 18 år siden

Bent Fabricius-Bjerre :D
That movie has warped my fragile little mind.
Gravatar

#19 filmz-cluas 18 år siden

Min personlige favorit er Lalo Sciffin, som bl.a. lavede temaet til bl.a. Dirty Harry.

Min Nr.2 favorit-komponist er Morricone, så han fik min stemme...

Men hvor er Mancini, John Barry, Goldsmith og alle de andre ?
Der skulle da helt klart ha været nogle flere at vælge imellem
/Cluas
Gravatar

#20 Yossarian 18 år siden

Danny Elfman

Skriv ny kommentar: