• John Williams
    34%
  • Går ikke op i filmmusik
    14%
  • Danny Elfman
    12%
  • Hans Zimmer
    12%
  • Ennio Morricone
    10%
  • Howard Shore
    10%
  • Anden komponist
    7%
  • Eric Serra
    1%

Stemmer i alt: 1478

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#31 zamm- 18 år siden

Hans Zimmer selvfølgelig! Utroligt der næsten ingen der har taget ham, han lavede musikken til Gladiator...
Yo, homie. Is that my briefcase?
Gravatar

#32 Michael Andersen 18 år siden

Han har sine øjeblikke, men Zimmer som bedste komponist er en vittighed :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#33 PredatorX 18 år siden

Helt enig, men hans score til "The Last Samurai" er noget af en lille geni streg...
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#34 filmz-Kadann 18 år siden

Zimmer skulle ihvertfald have skridtspark for det bras han lavede til "Pearl Harbor".. fyha!
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#35 PredatorX 18 år siden

Man kan jo sige det var kronen på værket?
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#36 Léon 18 år siden

Stemte på Hans Zimmer.

Syntes selv at noget af Hans Zimmers bedste musik findes i følgene film: The Rock, The Last Samurai, Peal Harbor, Spirit, Black Hawk Down, Gladiator.

Men John Williams er heller ikke dårlig!
Léon: [referring to his plant] It's my best friend. Always happy. No questions.
Gravatar

#37 filmz-levis 18 år siden

"Anden komponist".

1. Goblin
2. Angelo Badalamenti
3. Danny Elfman
4. Ennio Morricone
5. Neil Young

Honory Mention: John Williams.
Gravatar

#38 mr gaijin 18 år siden

#37 Neil Young? Godt valg. Musikken til "Dead Man" er fremragende.

For mig blev det til Morricone. Men den kunne ligeså godt have gået til Shore, Williams eller Elfman. Eric Serras score til "Leon" er godt, men han skrumper en hel del i sammenligning med disse kæmper. Zimmer er enormt god, men hverken han eller Serra har endnu ikke lavet deres bedste score, og jeg vil ikke opmuntre dem til at hvile laurbærene endnu.

Vil forresten også fremhæve Shigeru Umebayashi, der sammen med tyske Peter Raben lavede scoret til "2046" og alene lavede scoret til "House of Flying Daggers".
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#39 filmz-nicolai20 18 år siden

Jeg har altid været kæmpe John Willams fan. Lige siden jeg første gang hørte temaet til Indiana Jones.
Men de senere år er Danny Elfman kommet øverst på min liste specielt pga. Batman og Nightmare before Christmas. Så han fik min stemme
Gravatar

#40 pulse83 18 år siden

Hmm. Meget svært. De er allesammen vidunderlige komponister. Stemte Hans Zimmer blot fordi at jeg netop havde hørt Gladiator soundtracket. Stemmen kunne snildt have været faldet på en af de andre.

Enig med #21. Thomas Newman og James Newton Howard er begge helt fantastiske til at skabe stemninger der nærmest er en skuespiller i sig selv. To fremragende komponister der burde have været med i poll'en.
Excuse me, Flo!

Skriv ny kommentar: