-
John Williams34%
-
Går ikke op i filmmusik14%
-
Danny Elfman12%
-
Hans Zimmer12%
-
Ennio Morricone10%
-
Howard Shore10%
-
Anden komponist7%
-
Eric Serra1%
Stemmer i alt: 1478
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#31 zamm- 18 år siden
#32 Michael Andersen 18 år siden
#33 PredatorX 18 år siden
Helt enig, men hans score til "The Last Samurai" er noget af en lille geni streg...
#34 filmz-Kadann 18 år siden
#35 PredatorX 18 år siden
Man kan jo sige det var kronen på værket?
#36 Léon 18 år siden
Syntes selv at noget af Hans Zimmers bedste musik findes i følgene film: The Rock, The Last Samurai, Peal Harbor, Spirit, Black Hawk Down, Gladiator.
Men John Williams er heller ikke dårlig!
#37 filmz-levis 18 år siden
1. Goblin
2. Angelo Badalamenti
3. Danny Elfman
4. Ennio Morricone
5. Neil Young
Honory Mention: John Williams.
#38 mr gaijin 18 år siden
For mig blev det til Morricone. Men den kunne ligeså godt have gået til Shore, Williams eller Elfman. Eric Serras score til "Leon" er godt, men han skrumper en hel del i sammenligning med disse kæmper. Zimmer er enormt god, men hverken han eller Serra har endnu ikke lavet deres bedste score, og jeg vil ikke opmuntre dem til at hvile laurbærene endnu.
Vil forresten også fremhæve Shigeru Umebayashi, der sammen med tyske Peter Raben lavede scoret til "2046" og alene lavede scoret til "House of Flying Daggers".
#39 filmz-nicolai20 18 år siden
Men de senere år er Danny Elfman kommet øverst på min liste specielt pga. Batman og Nightmare before Christmas. Så han fik min stemme
#40 pulse83 18 år siden
Enig med #21. Thomas Newman og James Newton Howard er begge helt fantastiske til at skabe stemninger der nærmest er en skuespiller i sig selv. To fremragende komponister der burde have været med i poll'en.