• Ocean's Eleven
    26%
  • The Italian Job
    14%
  • The Ring
    13%
  • The Mummy
    10%
  • Vanilla Sky
    8%
  • Andet remake
    7%
  • Red Dragon
    5%
  • Insomnia
    5%
  • Planet of the Apes
    5%
  • The Time Machine
    3%
  • Thomas Crown Affair
    3%
  • Psycho
    1%
  • A Perfect Murder
    1%

Stemmer i alt: 1798

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#41 Michael Andersen 20 år siden

Nå, jeg troede at vi snakkede om "Red Dragon" :) At Burton's "Planet" skulle være et remake af 1968-versionen, gør jo ikke "Red Dragon" til et remake af "Manhunter".
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#42 filmz-Kadann 20 år siden

#40 -

Nu mener jeg dog at Burton udtalte, at han ville kigge primært på novellen, end den gamle film, da han skulle lave "Planet of the Apes", netop for at lave en ny fortolkning.

Det vil jo nødvendigvis gøre den nye "Planet" til ligeså lidt et remake, som "Red Dragon".
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#43 El vez 20 år siden

Uanset om man bruger en film eller en bog som udgangspunkt, går udtrykket remake vel ud på at lave noget igen, men samtidig at lave det om.

Der er vel ingen der er interesserede i at lave præcis den samme film som allerede er blevet lavet, så uanset om film #2 tager udgangspunkt i film #1 eller samme originalmateriale, er ideen jo at få noget andet ud af materialet, så i begge tilfælde er der tale om en remake.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#44 Michael Andersen 20 år siden

"Der er vel ingen der er interesserede i at lave præcis den samme film som allerede er blevet lavet."

Det er der sikker ikke nogle der vil, med mindre man altså hedder Gus van Sant. Men IMO er der stadig forskel på en filmatisering af en bog og genindspilling en film (grundene kan findes i mine ovenstående og geniale indlæg).
Gravatar

#45 filmz-Thorney 20 år siden

I og med, at der i afstemningen er medtaget filmatiseringer af bøger, så udelukker det vel denne ellers meget kultiverede diskussion (hench the BASTA's). Administratoren har vel defineret såvel Red Dragon som Planet Of The Apes som værende remakes, og så kan den da vist ikke være meget længere...?

og så glemmer vi i skyndingen helt "Nightwatch"! ;-)

#46 Michael Andersen 20 år siden

Admins kan jo også tage fejl - eller i hvert fald nogle af os. Jeg vil ikke afsløre navnet på den pågældende admin der har defineret "Red Dragon" som et remake, men bare kalde ham A. Syndergaard... nej, det bliver vist lidt for tydeligt. Lad os i stedet kalde forbryderen for Allan S.
Gravatar

#47 Ikari 20 år siden

Hæ, hæ...
Gravatar

#48 trekster 20 år siden

Så vidt jeg husker, så havde du ikke nogle indvendinger da vi for nogle dage siden snakkede om hvilke film der skulle med i afstemningen ... mr. Perfect!

;-)
"Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man"
Gravatar

#49 Michael Andersen 20 år siden

Ha ha, du har lige afsløret dig selv, Einstein :)
Gravatar

#50 trekster 20 år siden

Hvem Hvad Hvor?

Dooooh!!!! :)
"Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man"

Skriv ny kommentar: