• "Harry Potter og flammernes pokal"
    44%
  • Jeg bryder mig ikke om Harry Potter
    25%
  • "Harry Potter og fangen fra Azkaban"
    18%
  • "Harry Potter og de vises sten"
    8%
  • "Harry Potter og hemmelighedernes kammer"
    6%

Stemmer i alt: 1140

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#41 filmz-gurkemeje 18 år siden

Nummer tre er helt klart den bedste Harry Potter-filmatisering. Hele 'gå tilbage i tiden'-delen kan være indviklet at fortælle/vise, men filmen gør det på en vellykket, overskuelig og spændende måde. Og selvom jeg af princip finder det forkert, at instruktøren i så høj grad har ændret universet, så er mange af forandringerne med til at skabe en mere magisk atmosfære. Dog synes jeg, det er en stor fejl at lade eleverne gå i almindeligt tøj på skolen. I bøgerne har de altid kapper på - det er ligesom deres skoleuniform!!- og desuden understreger det universets magi, at de har anderledes tøj på istedet for de hæslige, mønstrede strik-sweatre, de har på i 3´eren. Med hensyn til de mange indvendinger mod film 1 og 2, hænger det måske også sammen med bøgernes historie, at de ikke fanger Filmz´ publikum så godt. Bog 1 og 2 er børnebøger. Fra bog 3 og fremefter bliver bøgerne til ungdomsbøger/voksenbøger i takt med at Harry selv bliver ældre. Hans refleksioner og oplevelser bliver mere komplekse og det gør historiernes indhold også. Så når så mange ikke finder film 1 og 2 interessante, er det ikke nødvendigvis fordi filmatiseringen i sig selv er mislykket. Jeg synes, som mange andre, at bog 4 er for aktionpræget. Isærdeleshed er drage-scenen alt, alt for lang.
Gravatar

#42 Starbrow 18 år siden

har prøvet at foreslå polls 15 gange og hat aldrig haft heldet med mig... opfylder da ellers kravende

Skriv ny kommentar: