• "Harry Potter og flammernes pokal"
    22%
  • Jeg bryder mig ikke om "Harry Potter"
    19%
  • Jeg foretrækker bøgerne
    16%
  • "Harry Potter og Fønixordenen"
    14%
  • "Harry Potter og fangen fra Azkaban"
    12%
  • Jeg har ikke set dem
    8%
  • "Harry Potter og de vises sten"
    4%
  • "Harry Potter og hemmelighedernes kammer"
    4%

Stemmer i alt: 1115

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#21 Riqon 17 år siden

Jeg ser mig ikke som Harry Potter-fan, men jeg har da læst bøgerne og se filmene indtil videre.

Fangen fra Azkaban er foreløbig den bedste, både visuelt og fortællemæssigt. Den følger bogen ganske godt, plukker ikke kun de vigtigste sekvenser fra slutningen ud, men bruger også tid på de små gags, man morede sig over i romanen.

De første par stykker var handlingsmæssigt slemt præget af at være instrueret af den alt for børnevenlige Chris Columbus, skak-sekvensen i den første film var kvalmende, og slutningen i 2'eren var alt for sukkersød med et overdrevent fokus på Hagrid (selv fra Slytherin - hvilket giver INGEN mening) og en Dumbledore, der aflyser eksamnerne bare for at glæde eleverne (hvor det i bogen var på grund af de stadig lurende farer omkring Hemmelighedernes Kammer).

Flammernes Pokal gjorde franchisen lidt mørkere, hvilket var tiltrængt, men selve historien om turneringen og hvordan Harry bliver deltager i den er i sig selv ret fyldt med løse ender (gælder naturligvis også i bogen). Fuldstændig malplaceret var det band, der pludselig spillede moderne musik til en skolefest, og Emma Watsons tudefjæs var virkelig til at krumme tæer over.

Den sidste (Fønixordenen) var ganske underholdende, men desværre så dårlig fortalt, at man ikke ville kunne se den røde tråd i handlingen uden at have læst bogen. Finalen var overvejende fed, men baggrunden for hvad der foregik var meget dårligt præsenteret. De sidste par minutter inden rulleteksterne var en decideret hån mod bogens beskrivelse af Harrys sindstilstand - karaktermæssigt tager den slet ikke historien alvorligt.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#22 Mercadian 17 år siden

Øv bøv... Vi har har haft en poll magen til for under et år siden... Buuuuhh !!

I øvrigt bryder jeg mig ikke om Harry pot-head.
If practice makes perfect, but nobody is perfect, then why practice?
Gravatar

#23 Yoda 17 år siden

Næppe med den nye film som valgmulighed ;-)

I øvrigt stemmer jeg på Flammernes Plakat, øhhhhh Pokal :-)
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#24 Hal60 17 år siden

Det blev Goblet of Fire...
When I was a little kid my mother told me not to stare into the sun. So once when I was six, I did.
Gravatar

#25 icetea 17 år siden

Haha Flammernes Plakat :D der måtte man lige grine lidt =]
Gravatar

#26 Slettet Bruger [839747919] 17 år siden

[...] Dumbledore, der aflyser eksamnerne bare for at glæde eleverne (hvor det i bogen var på grund af de stadig lurende farer omkring Hemmelighedernes Kammer).

Der tager du så fejl - i bogen er aflysningen af eksaminerne, direkte citeret fra den engelske udgave, en 'school treat'.
Gravatar

#27 mr gaijin 17 år siden

EFtersom bøgerne indgår som en valgmulighed, må jeg stemme på dem, men ellers står den imellem Azkaban og Poster of Fire.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#28 filmz-Rykno 17 år siden

gik efter "hemmelighedernes kammer" på grund af Richard Harris, Michael Gambon har ødelagt filmene for mig, uderover det utrolig ringe skuespil, man skulle jo nærmest tro dumbledore var skurken.

De to første film var ren og skær sukker, drysset med en omgang lame skuespil fra de der børn.
3eren er en af de mest kedelige film længe! ikke nok med det, den var så fejlagtigt lavet og det eneste den havde tilfælles med bogen var navne.

4eren endnu en omgang makværk, wow flot actionsekvens med en drage... WTF!? konkurrencen går på tid og hvordan opgaven udføres, hvorfor helvede skal man så se ham flyve rundt på en kost, mens dragen ødelægger det meste af skolen, og så hele "mysteriet" med barty crouch/barty crouch jr. hvorfor pokker skulle alt det ødelægges med den, fucked op, nerve sammentrækning med munden?

børgerne er god underholding, men filmene er sku en omgang sørgligt skrammel, der bliver aldrig rigtigt fokuseret på forholdet, mellem de forskellige personer, eller hvordan karakterene udvikler sig individuelt.

ik set 5eren og tror heller ikke jeg gidder
Gravatar

#29 MOVIE1000 17 år siden

stemte Harry Potter og Flamernes pokal filmen den mangler ikke noget efter min mening og den bedste bog indtil videre synes jeg er Harry Potter og Halvblodsprinsen
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#30 filmz-ubba 17 år siden

Stemte på bøgerne. Jeg synes filmatiseringerne har været ok men der er bare for mange af de små fantastiske detaljer som gør at jeg elsker bøgerne, der forsvinder i filmene.

Skriv ny kommentar: