• "Chihiro og heksene"
    38%
  • "Det levende slot"
    17%
  • "Princess Mononoke"
    15%
  • Anden film
    15%
  • "Min nabo Totoro"
    12%
  • "Porco Rosso"
    1%
  • "Kiki's Delivery Service"
    1%

Stemmer i alt: 796

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#21 mr gaijin 17 år siden

Den var værre. Min personlige favorit af hans værker er TV-animationsserien "Future Boy Conan" (Mirai Shonen Conan), men blandt film er det næsten altid umuligt at vælge for mig. I Japan er Miyazakis film nemlig ikke blot film, men myter der gør livet i en kedelig moderne verden mere spændende og sjovere at leve i. "Nausicaä", "Laputa", og "Totoro" er store klassikere, som jeg elsker. Jeg har også altid elsket "Porco Rosso" og "Kiki". Men min stemme går i denne omgang til "Chihiro", da den viser, at Miyazaki på sine gamle dage har mere fantasi og fortælleglæde, og at han kan lave de mest fantastiske film uden al den sjælløse CGI, som resten af animaitonsverdenen scærger til.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#22 jesperhp 17 år siden

Har kun set chihiro og totoro, men det blev totoro:)
Enormt hyggelig og filmisk flot. Samtidig var jeg flad af grin over 'vente-på-bus'-scenen.
Gravatar

#23 filmz-Plimmer 17 år siden

Som andre har sagt er det svært at vælge mellem hans film. Mononoke fik min stemme, men alle hans film overgår jo de fleste andre instruktøres største film. :)
Famous last words: What duck?
Gravatar

#24 mini_jette 17 år siden

mononoke..... Men hvor hulan er Castle in the sky??
Don't take life too seriously. You'll never get out alive.
Gravatar

#25 filmz-omega2005 17 år siden

Det er jo svært, elsker jo alt det han laver ... nsæten :)

Stemte "Sen to Chihiro no Kamikakushi" aka Chihiro og Heksene, men havde sku svært ved at vælge. Overvejede Porco Rosso, for det er sku en hyggelig film at se når man keder sig lidt.

Hvorfor kun Studio Ghibli periode film ? Der er så meget godt før den periode også ^^
Gravatar

#26 filmz-BrotherJack 17 år siden

Totoro. Uden tvivlt.

Laputa er dog også en af de helt store! Og Chihiro..
Gravatar

#27 Morpheus 17 år siden

Det er den sværeste poll jeg har oplavet herinde. Alle de film der er kommet fra Studio Ghibli er kanon flotte og gode, og alle de film er ikke til og vælge til eller fra af. Af dem på listen mangler jeg at se "Kiki's Delivery Service" og "Porco Rosso", men ser bestemt frem til dem. Jeg har stemt på Det levende slot, da jeg simpelthen ikke kan glemme den ildånd der er i filmen. Den er så sjov, og har så meget charme og liv at det er helt ufatteligt.

En film der mangler på listen, synes jeg helt klart er Grave of the Fireflies. Det er en utrolig flot og rigtig, rigtig sørgelig. De formår virkelig og bringe alle slags følelser frem i deres film, og vil glæde mig til og se alle deres fremtidige film, og erhverve mig de, allerede, udgivede film.
Gravatar

#28 e-male 17 år siden

Min stemme går til Princess Mononoke, da jeg synes det er den af hans film der skiller sig mest ud. Jeg kan meget godt lide at hele filmen er meget mørk og dyster, også temaet med hovedpersonen der bliver opslugt af den onde forbandelse synes jeg fungerer rigtig godt.
Batman: "You are a princess from a society of immortal warriors, and I'm a rich kid with issues. Lots of issues."
Gravatar

#29 filmz-yoshimura 17 år siden

#27 Grave of the Fireflies er ikke en Miyazaki-film, så den ville nok falde lidt uden for kategorien. Men det er en fantastisk film.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#30 tiany 17 år siden

Elsker disse film, det er nogen af de få tegnefilm jeg har på dvd. Må desværre sige at det mest skyldes min svoger som er manga-fanatiker, så kæresten og jeg har været med til at se rimelig mange japanske tegnefilm.
Men jeg er selv faldet for Hayao Miyazaki han fortæller nogle fantastiske historier, derfor var det svært at beslutte sig, men min stem gik til Princess Mononoke
Valar morghulis

Skriv ny kommentar: