• Jeg kender ikke nogen af hans film
    44%
  • Casablanca
    33%
  • Afrikas dronning
    7%
  • The Maltese Falcon
    7%
  • The Big Sleep
    2%
  • Tre mænd søger guld
    2%
  • Sabrina
    1%
  • The Caine Mutiny
    1%
  • In a Lonely Place
    1%
  • The Desperate Hours
    0%
  • Anden film
    0%
  • Key Largo
    0%
  • Dead Reckoning
    0%
  • Den forstenede skov
    0%
  • High Sierra
    0%

Stemmer i alt: 627

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#1 RFriis 15 år siden

Det er svært at udpege hans bedste præstation, da han altid var yderst fremragende, men stemmen tilfaldt The Maltese Falcon, i skarp konkurrence med især The Treasure of the Sierra Madre, Casablanca og ikke mindst Hawks' To Have and Have Not.
Gravatar

#2 chandler75 15 år siden

Bogey er altid god, men jeg stemte "The Desperate Hours", da hans præstation som skurk her skiller sig ud i forhold til hans mere normale helt/antihelt-roller.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#3 filmz-Bruce 15 år siden

Casablanca er en ypperlig all-round film og man vil jo for evigt huske den for, at nærmest alle replikker er mindeværdige oneliners og det fantastiske ensemble, Bogart, Bergman, Lorre og Rains.

Men jeg synes hans roller i Tre mænd søger guld og Caine Mutiny er langt mere udfordrende og det er i rollen som som Francis Queeg, jeg synes han virkeligt brillierede. Han fik desværre ikke Oscaren det år, det gjorde Marlon Brando i On The Waterfront.

Kender man ikke nogen af hans film, så er det bare at komme igang. Samspillet med Bacall kan anbefales som et startpunkt.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#4 Melisande 15 år siden

Ja, så er tiden løbet fra mig! Der er over 20 filmelskere, som ikke kender Humphrey Bogart.
Men hvad, der er jo også en masse nulevende horror- og gyserskuespillere, jeg ikke kender!
Gravatar

#5 Benway 15 år siden

The Maltese Falcon, Caine Mutiny og Tre mænd søger guld er nok hans bedste skuespilspræstationer. Mit valg faldt på den sidste.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#6 mr gaijin 15 år siden

Nu var jeg ikke til stede i 1940erne, men går ud fra, at "Tre Mænd søger guld" er "Sierra Madre". Det er efter min mening hans stærkeste rolle. Han har stor screen presence i Maltese Falcon, Casablanca og To Have and Have Not. Men han spiller bedst i "Sierra Madre".
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#7 moulder666 15 år siden

Har kun set The Maltese Falcon, så jeg stemte blankt.

Mig og gamle film...vi fungerer ikke så voldsomt godt sammen. :-)
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#8 filmz-jonasgr 15 år siden

Synes ikke han er så imponerende en skuespiller, men han oser da af maskulinitet. Jeg har svært ved at adskille hans roller fra hinanden.

Sierra Madre husker jeg som hans bedste, men det er noget tid siden jeg har set den.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#9 jessup 15 år siden

3 mænd søger guld og han er heller ikke værst i Caine...
This is just until June
Gravatar

#10 sluppermand 15 år siden

Afrikas Dronning. Filmen der gjorde mig opmærksom på Bogarts talent!
I don't love you, but you are the only women for whom I have no contempt.

Skriv ny kommentar: